معافیت مالیاتی کارکنان پارک علم و فناوری ابلاغ شد+مصوبه

0
مصوبه دولت در مورد آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات ابلاغ شد. بر این اساس حقوق کارکنان شاغل در پارک‌های علم و فناوری معاف از مالیات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، تصویبنامه مصوب جلسه ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ هیات وزیران در خصوص “آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات” طی نامه شماره ۱۰۱۰۶۱ در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. در این مصوبه، موضوع معافیت مالیات حقوق کارکنان شاغل در پارک‌های علم و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

هیأت وزیران به استناد ماده (۱۰) اصلاحی قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات و در اجرای تکلیف قانونی مندرج در بند (چ) ماده (۸) قانون جهش تولید دانش بنیان، به منظور ایجاد انگیزه برای حضور نیروهای متخصص در پارک‌های علم و فناوری و حمایت از فعالیت‌های فناورانه، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی این بند از قانون مذکور مبنی بر معافیت مالیات حقوق کارکنان شاغل در این پارکها را به تصویب رساند.

به موجب این آیین نامه، کارکنان شاغل در ستاد پارک علم و فناوری و همچنین کارکنان شاغل شرکت‌ها و موسسات فناور فعال مستقر در پارک علم و فناوری نسبت به حقوق دریافتی شان از مراکز یاد شده، مشمول معافیت موضوع ماده (۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات بعدی هستند. تشخیص موضوع و محل فعالیت و تعیین فهرست کارکنان شاغل در این پارکها و فرآیند ارزیابی آنان بر عهده رئیس همان پارک علم و فناوری است.

برخورداری از مالیات با نرخ صفر موضوع این آیین نامه، مستلزم وجود فهرست الکترونیک حقوق کارکنان شاغل در پارک علم و فناوری برای سازمان امور مالیاتی و خوداظهاری در قالب انتخاب گزینه فعالیت در این پارک‌ها است که به تأیید رئیس پارک علم و فناوری رسیده باشد.

بیشتر بخوانید: آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه علوم و فناوری ابلاغ شد + مصوبه

ماده ۱۰ اصلاحی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات با اصلاحات و الحاقات بعدی (مصوب ۱۳۸۹/۰۸/۰۵ مجلس شورای اسلامی) به شرح زیر است:

كاركنان شاغل در پاركهای علم و فناوری مشمول ماده ۹۱ قانون ماليات‌ های مستقيم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۰۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی می ‌باشند. آيين ‌نامه اجرائی اين ماده ظرف سه ماه پس از تصويب اين قانون  به پيشنهاد وزارتخانه های علوم، تحقيقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و معاونت علمی و  فناوری رئيس ‌جمهور تهيه و به تصويب هيأت وزيران می ‌رسد.

متن آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات قابل دسترس است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید