استاندارد ۵ حوزه خدمات در دست تدوین است

0
نشان استاندارد
معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد از تدوین استاندارد لازم برای ۵ حوزه حائز اهمیت ارائه خدمات به افراد با نیاز ویژه خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، احسان ساده با اعلام این خبر گفت: استاندارد در حوزه مدارس در مقطع ابتدایی، بهزیستی(خانه های سالمندان و مراکز ترک اعتیاد)، اماکن ورزشی، گردشگری(اماکن اقامتی) و خدمات پستی به دلیل اهمیت ارائه خدمات به افراد با نیازهای ویژه و دارای اولویت در دست تدوین و اجرا است.

وی با بیان اینکه خرابی و  تعمیر لوازم خانگی چالش جدی برای خانواده هاست، افزود: این گونه لوازم  جزو کالاهای سرمایه ای و نیازمند استاندارد اجباری است.

ساده با اشاره به تدوین استاندارد اجباری خدمات پس از فروش لوازم خانگی گفت: تصویب این استاندارد را در جلسه شورای عالی استاندارد در دستور کار داریم.

به گفته معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد، ماده 17 قانون تقویت و توسعه  استاندارد این مجوز را داده که در حوزه کالا و خدماتی که با سلامت و ایمنی مردم سر و کار دارد، ارزیابی کیفیت انجام دهیم و  نتایج را در صورت وجود ضعف عملکرد به مراجع ذیصلاح و حتی مراجع قضایی اعلام کنند.

وی همچنین به مجوز انتشار ضعف عملکرد دستگاه ها در حوزه استاندارد در رسانه ها برای اطلاع مردمی اشاره کرد و گفت: با انعکاس در رسانه ها مطالبه و عزم عمومی ایجاد می شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید