قیمت ۸۵ هزارتومانی مرغ شایعه است

0
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت مصوب مرغ را ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان و تصریح كرد: قیمتی كه در سطح شهر مرغ به فروش می‌رسد همین مقدار است و قیمت مرغ افزایش نداشته است.

به گزارش نبض صنعت، مهدی یوسف خانی قیمت مصوب مرغ را ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان و تصریح كرد: قیمتی كه در سطح شهر مرغ به فروش می‌رسد همین مقدار است و قیمت مرغ افزایش نداشته است. اینكه گفته می‌شود قیمت مرغ به ۸۵ هزار تومان رسیده است درست نیست و از شنیدن آن متعجب شدم.

وی افزود: عرضه مرغ با قیمت مصوب نه‌تنها در میادین بلكه در واحدهای صنفی هم صورت می‌گیرد و حتی در بعضی مناطق كه عرضه مرغ به‌صورت كلی‌تر انجام می‌شود، مرغ با قیمت ۵۹ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با تأیید این موضوع كه قیمت مرغ نسبت به سال گذشته در زمان مشابه دوبرابر افزایش داشته است، اظهار كرد: مرغ در چنین ایامی در سال گذشته ۳۱ هزار تومان بود كه اردیبهشت‌ماه امسال با قیمت جدید ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب شد.

وی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ نسبت به سال گذشته عنوان كرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و حذف ارز ترجیحی از تولید باعث افزایش قیمت مرغ شد. البته با قیمت فعلی هم تولیدكنندگان ضرر می‌كنند و نسبت به این قیمت معترض هستند. بیش از همه، كشتارگاه‌ها متضرر می‌شوند؛ زیرا باید نرخ مصوب را رعایت كنند؛ اما مرغداران نرخ مصوب را رعایت نمی‌كنند.

منصور پویان، رئیس شورای تأمین دام كشور نیز وضعیت مرغ و عرضه آن گاهی با قیمت‌های بالاتر را نتیجه تصمیم نادرستی دانست و اظهار كرد: بارها هشدار دادیم كه حذف ارز ترجیحی تبعات زیادی دارد و امروز شاهد تبعات آن در بخش‌های مختلف از جمله قیمت مرغ هستیم.

وی اشاره كرد: انتظار این بود كه پیشنهادهای اصناف در بخش دام، گوشت و طیور شنیده شود؛ زیرا اعتقاد داشتیم حذف كامل ارز ترجیحی مشكلاتی كه امروز شاهد آن هستیم را ایجاد می‌كند.

رئیس شورای تأمین دام كشور با ابراز تأسف از پایین بودن قیمت‌گذاری گوشت در تمام اقلام دامی گفت: از طرف دیگر شاهد هستیم قیمت گوشت در بازار و مغازه به شكل سرسام‌آوری بالا است و این هیچ سنخیتی ندارد؛ زیرا دامدار در حال ضرر كردن است؛ اما در بازار، قیمت بسیار بیشتر است. این نشانه بر هم ریختگی بازار است كه تولیدكننده بخش دام نمی‌تواند این مشكل را درست كند.

وی افزود: هرچقدر هم عرضه بالا باشد باز هم شاهد هستیم قیمت‌ها سرسام‌آور افزایش پیدا می‌كند كه این نتیجه نبود یك مدیریت درست و برنامه‌ریزی صحیح است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید