چرا رئیس جمهور در استیضاح وزیر صمت حاضر نشد؟

0
جلسه علنی مجلس صبح امروز با دستور کار استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بدون حضور رئیس جمهور و با ریاست قالیباف آغاز شد.

به گزارش نبض صنعت، رئیس مجلس در آغاز جلسه امروز استیضاح وزیر صمت تاکید کرد که رئیس جمهور هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی در نامه‌ای ضمن تشکر از نمایندگان اعلام کرد که به دلیل استقبال از نخست وزیر ارمنستان نتوانسته در جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یابد.

محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: لازم است این نکته را به اطلاع نمایندگان برسانم که رئیس جمهور هم به صورت شفاهی هم به صورت کتبی نامه‌ای نوشتند و ضمن تشکر از نمایندگان اعلام کردند که قصد شرکت در جلسه امروز مجلس را داشتند اما چون سفر نخست وزیر ارمنستان به کشور پیش آمد و ضرورت استقبال ایشان از وی نتوانستند در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور پیدا کرده و از نمایندگان عذرخواهی کردند.

معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافتند.

وزیر صمت: ضعف ها را می پذیرم

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی استیضاح خود ضمن قرائت نامه رئیس جمهور به نمایندگان، گفت: دولت و مجلس انقلابی باید با همدلی و همراهی و کمک به یکدیگر مشکلات کشور را حل کنند. من ضعف‌ها را می‌پذیرم و پاسخ‌هایی دارم.

وی توضیح داد: اول باید بگوییم که ما چه چیزی تحویل گرفته‌ایم در دولت قبل ظرف چهار سال، پنج وزیر و سرپرست در وزارت صمت مدیریت داشتند این نشان می‌دهد که این حوزه پرچالش و پردردسر است. چالش‌های انبوهی که باعث تعدد حضور مدیران در این وزارتخانه شده بود. ما با مشکلات انباشته شده مواجه بودیم که باید برای آن اولویت‌بندی می‌کردیم. اعتراف می‌کنم و قبول دارم که هنوز مسائل وجود دارد، اما ما برای برداشته شدن مشکلات اولویت‌بندی کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خبرهای خوبی دارم، به موضوع خودرو اشاره کرد و گفت: خودرو قصه پرغصه‌ای است من، شما، مردم و رهبری از وضعیت خودرو راضی نیستیم، شما جای من بودید چه می‌کردید؟ دو راه پیش‌رویم بود کنار بایستم و فقط نقض کنم، راه دیگر این‌که زیر بار مسئولیت رفته و موضوع را پیگیری نمایم؛ من مسیر دوم را انتخاب کردم.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه باید وضعیت خودروسازی اصلاح شود، ادامه داد: حرکت مناسبی در این مدت شروع شده و ما به دنبال اصلاح روند هستیم، البته که راضی نیستیم و وضعیت را هم قابل دفاع نمی‌دانیم، اما نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بر اساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال قرار است ثبات در تولید اتفاق بیفتد. سال گذشته سازمان بازرسی در گزارشی اعلام کرد که ۱۷۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازها به دلیل نداشتن قطعات باقی مانده‌اند. اکنون این عدد به صفر رسیده است، این امر یعنی مدیریت تولید.

وی اضافه کرد: روزانه ۵۰۰۰ خودرو تولید می‌شود که هر خودرو قطعات زیادی می‌خواهد اگر یکی از این قطعات نباشد خودرو در پارکینگ زمین‌گیر می‌شود ما توانستیم مشکل نقدینگی را حل کنیم. ۳۰۰ درصد رشد تولید خودروی کامل، ۴۷ درصد تولید وانت و ۴۵ درصد تولید ون و ۷۸ درصد تولید اتوبوس افزایش یافته است. این یعنی اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید