لزوم حمایت از سه گروه كسب و كار اینترنتی

0
مسئول كمیته تولید ملی، حمایت از سه گروه كسب و كار در بعد مالیاتی، بانكی و مجوزها را ضروری دانست و گفت: گروه اول كسب و كارهایی‌ هستند كه در دو ماه گذشته آسیب دیدند، گروه دوم پلتفرم‌های داخلی و گروه سوم استارت آپ‌هایی هستند كه باید فعالیت خود را به این بستر بیاورند.

به گزارش نبض صنعت، حمیدرضا فولادگر مسئول كمیته تولید ملی و مشاور وزیر اقتصاد در مورد ظرفیت پلتفرم‌های داخلی در بخش تولید اظهار داشت: بر اساس آینده پژوهی كه در اقتصاد انجام شده، اقتصاد دیجیتال و هوشمند می‌تواند آینده اقتصادی دنیا را ترسیم كند و كشور ما نیز باید نقش خود را در حوزه آینده پژوهی تعیین كند.

وی افزود: مبنای تعیین تولید ناخالص داخلی از امسال بر اساس نرخ رسمی تسعیر ارز یعنی نرخ ارز نیمایی و ریالی خواهد بود.

مسئول كمیته تولید ملی درمورد نقش نظارتی دولت و حاكمیت در این حوزه اظهار كرد: بخشی از این نظارت در بعد مالیاتی و با توجه به نوع درآمدهای حوزه استارت آپ‌ها و پلت فرم‌ها و كسب و كارها و بخشی هم مسائل مربوط به رگولاتوری و تنظیم گری است.

بیشتر بخوانید: ضرر نجومی فیلترینگ و محدودیت‌های شدید اینترنت به اپراتور‌ها

بیشتر بخوانید: حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در دستور کار دولت

فولادگر گفت: ما در حوزه كسب و كار، سالها از میزبانی شبكه‌های اجتماعی خارجی استفاده كردیم در صورتی كه اگر مانند چین و كره و مالزی از پلتفرم و شبكه داخلی استفاده می‌كردیم و زیرساخت‌ها را در داخل ایجاد كرده بودیم الان درگیر این حجم از مشكلات نبودیم.

وی افزود: در شرایط فعلی فرصتی فراهم شده تا شبكه‌های پیام رسان داخلی از نظر امكانات رشد كنند و كاربران آن‌ها و فعالان كسب و كارهای مجازی نیز در این شبكه‌ها افزایش قابل توجهی داشته باشند.

مسئول كمیته تولید ملی حمایت از سه گروه كسب و كار در بعد مالیاتی، تسهیلات بانكی و مجوزها را ضروری دانست و تأكید كرد: گروه نخست كسب و كارهایی هستند كه در دو ماه گذشته به دلیل محدودیت‌ها آسیب دیدند، گروه دوم پلتفرم‌های داخلی و گروه سوم هم استارت آپ‌هایی هستند كه باید فعالیت خود را به این بستر آورده و كسب و كارشان را ادامه دهند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید