نبض صنعت گزارش می دهد
صادرات کاغذ بسته بندی آزاد شد

0
با ابلاغ بخشنامه جدید گمرک، صادرات کاغذ بسته بندی با تعرفه اعلامی آزاد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، بخشنامه گمرک در خصوص صادرات کاغذ بسته بندی طی نامه شماره ۱۴۰۱/۱۲۴۴۵۳۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ توسط مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

بخشنامه صادرات کاغذ بسته بندی

بر این اساس، صادرات کاغذ بسته بندی ذیل یک تعرفه اعلامی مشخص قابل انجام است.

پیشتر برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت طی نامه ای به رئیس سازمان توسعه تجارت، رفع ممنوعیت صادرات کاغذ بسته بندی با تعرفه اعلامی را خواستار شده بود.

بخشنامه صادرات کاغذ بسته بندی

مهشید پورداد، دبیر سندیکای تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا قبلاً از دولت خواسته بود تا شرایط صادرات کاغذ بسته‌بندی ایران را تسهیل کند و مانع ورود کالای مشابه خارجی شود.

وی از رفع ممنوعیت و محدودیت صادرات برخی از انواع کاغذ توسط دولت خبر داده و گفته بود: یکی دو نوع کاغذ در سال‌های گذشته دچار محدودیت صادرات شده بود که در تعامل با مسئولان این محدودیت یا ممنوعیت رفع شد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا گفته بود:‌ مطالبه صنف تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا در بازه زمانی فعلی این است که دولت شرایط صادرات کاغذ صنعتی و بسته‌بندی را تسهیل کند،‌ مشوق‌های صادراتی برای صادارت کاغذ بسته‌بندی در شرایط فعلی ضروری است،‌ چرا که تولید در شرایط فعلی روند بسیار خوبی دارد،‌ اما بازار داخل کشش آن را ندارد؛ بنابراین باید بخشی را صادر کرد.

به گفته پورداد، ایران در تولید کاغذ‌، تست لاینر‌، فلوینگ و کرافت پیشرفت‌های خوبی داشته و توان صادرات به خارج از ایران مهیا است‌.

وی گفته بود:‌ با توجه به اینکه تولید فراتر از نیاز داخل انجام می‌شود و از نظر کیفی نیز محصول داخلی با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند‌، از دولت تقاضا داریم که مانع واردات کالاهای مشابه در حوزه کاغذ بسته‌بندی شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید