ارزش افزوده صنایع و معادن ۳.۸ درصد رشد کرد

0
صنعت
بر اساس آمار بانک مرکزی، در حالی که رشد ارزش افزوده بخش صنایع و معادن در نیمه نخست سال گذشته منفی 1.5 درصد بود، در نیمه نخست امسال به 3.8 درصد افزایش یافته است.

به گزارش نبض صنعت، علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص رشد شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی گفت: شاخص کارگاه‌های صنعتی که سهمی نزدیک به 70 درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده‌اند، در 6 ماهه ابتدایی سال جاری، 6.6 درصد رشد داشته است. رشد این شاخص در 3 ماه اول سال جاری، 3 درصد و در 3 ماه دوم، 10.2 درصد بوده است که مجموع 6 ماهه آن 6.6 درصد شده است.

وی افزود: در مجموع، طی 6 ماه ابتدایی امسال، کل ارزش افزوده بخش صنایع و معادن 3.8 درصد رشد داشته است. این درحالی است که در سال گذشته این رقم برای 6 ماه ابتدایی، منفی 1.5درصد بود.

همچنین رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی، 6 ماه ابتدایی سال گذشته منفی 2.4 درصد بود، اما در 6 ماه ابتدایی امسال این رقم به مثبت 1.1 درصد رسیده است. علاوه بر این، رشد ارزش افزوده بخش نفت در نیمه اول امسال، 6.6 درصد و بخش خدمات 2.6 درصد بوده که نشان می‌دهد در سال جاری، برخلاف سال گذشته، در هیچ بخشی از اقتصاد، شاهد رشد منفی نبودیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی اضافه کرد: بر این اساس رشد اقتصادی کشور در سه‌ماهه دوم امسال ۳.۶ درصد و در ۶ ماهه اول امسال ۳ درصد بوده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید