تویوتا‌های مدل ۲۰۲۰ چطور در بازار عرضه می شوند؟

0
هم‌اکنون شاهد ورود خودروهای خارجی برای مصارف عمومی مانند خودروهای امداد و نجات هستیم اما در این بین برخی از مدل‌های ۲۰۲۰خودرو در بازار آزاد وجود دارد که عملا مجوز واردات به کشور را نداشته‌اند به همین دلیل لازم است وزارت صمت شفاف‌سازی لازم را انجام دهد.

به گزارش نبض صنعت، حدود یک ماه قبل بود که دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در مکاتبه ای با گمرک مجوز ترخیص 220 دستگاه خودروی وارداتی تویوتا هایس را صادر کرد. براساس نامه این وزارتخانه 220 دستگاه خودروی ون تویوتا هایس که توسط یک شرکت خصوصی وارد کشور شده بود جهت آماده‌سازی و تجهیز و تبدیل به خودروی امداد و نجات و “خدمات شهری” با رعایت ضوابط ثبت سفارش و مقررات مربوطه، ترخیص شد.

با توجه به اینکه ثبت سفارش خودرو همچنان ممنوع است و تنها برخی شرکت‌های محدود مجوز واردات خودرو آن نیز به صورت کنترل شده دریافت کردند این سوال پیش آمده که چنین خودروهایی که با مجوز خاص و برای کاربری های عمومی وارد کشور شده‌اند در نهایت چه سرنوشتی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: درآمد ۷ هزار میلیاردی دولت از فروش خودروهای رسوبی

بیشتر بخوانید: ۶۷۱خودروی خارجی به مزایده رفتند

مسئله‌ای که وجود دارد این است که در برخی موارد شاهد فروش خودروهای مدل 2020 در بازار آزاد خودرو هستیم و این در حالی است که ورود خودرو به کشور همچنان محدودیت‌های بسیار جدی دارد. پیش از این نیز ورود خودروهای تویوتا از مدل‌های دیگر خبرساز شده بود.

با توجه به این شرایط یکی از مسیرهایی که برای ورود این خودروها به کشور مطرح می‌شود همین واردات با کاربری‌های دیگر است اما لازم است در این خصوص وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مربوط شفاف‌سازی کنند که دقیقا از چه طریقی شاهد فروش خودروهای مدل 2020 خودروهایی نظیر تویوتا هایلوکس در کشور هستیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید