هزار واحد تولیدی، صنعتی راکد احیا شد

0
شهرک های صنعتی
شهرک های صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای هزار واحد تولیدی، صنعتی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، علی رسولیان اظهار داشت: احیای هر واحد راکد تولیدی و صنعتی، به‌طور متوسط اشتغال‌زایی و بازگشت به کار ۱۸ نفر را به دنبال دارد.

رییس هیات عامل سازمان صناع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان‌کرد: در صورتی که اعتبارات تبصره ۱۸ در این زمینه ابلاغ شود، رویه احیای واحدهای راکد تقویت خواهد شد و رشد خوبی در این زمینه به ثبت خواهد رسید.

تسهیلات تبصره ۱۸ در راستای ایجاد «جهش تولید»، تقویت بنگاه‌های اقتصادی، توسعه کسب‌وکار در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، پرداخت می‌شود.

وی همچنین از بازپس‌گیری ۵۵۰ هکتار از اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به سبب عدم فعالیت در سال جاری خبر داد تا برای بازفعال‌سازی به افراد دارای اهلیت و صلاحیت لازم از طریق مزایده عمومی واگذار شود.

رسولیان، جمع اراضی بازپس گرفته شده در دولت سیزدهم را بیش از یک‌هزار هکتار عنوان کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید