واردات خودرو بازار را به هم می ریزد؟

0
خودرو خارجی
مدیرعامل اسبق سایپا گفت: واردات خودرو تاثیری بر کنترل قیمتها در بازار نخواهد داشت.

به گزارش نبض صنعت، سعید مدنی در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها اظهار داشت: حدود یک سال است که وزارت صمت بحث واردات خودرو به کشور را پیش کشیده است. اما هرگاه که مسئولان وزارت صمت شرط جدیدی را پیش روی واردات مطرح می‌کنند، بازار خودرو با جهش قیمت نسبتاً آرامی مواجه می‌شود.

وی تاکید کرد: در کشوری که ظرفیت تولید خودرو آن به یک میلیون دستگاه می‌رسد، واردات 30 هزار الی 40 هزار خودرو نقش حیاتی در تنظیم بازار نخواهد داشت.

مدنی توضیح داد: با آزادسازی واردات و رسیدن این خودروهای خارجی به بازار کشور، تقاضای انباشته‌شده نیز بروز پیدا می‌کند و در نهایت بازار شاهد جهش قیمتی خودرو خواهد بود. در نهایت، با تورم موجود در کشور، نوسانات قیمتی ادامه دارد و نمودار قیمتی در بازار به‌صورت زیگزاگی صعودی خواهد بود.

نوسانات ارزی و بورس کالا، متهمان افزایش قیمت خودرو

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو نیز در این مورد گفت: در حال حاضر قیمت خودرو تنها متاثر از نوسانات ارزی کشور است. آینده بازار خودرو به توان کنترل بازار ارز بستگی دارد.

وی افزود: به دلیل نوساناتی که در هفته‌های گذشته در بازار خودرو رخ داده، بازار مجددا در وضعیت رکودی قرار گرفته است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد این روند در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید