قبل از قطع خدمات، به صنایع اعلام کنید

0
صنعت

به گزارش نبض صنعت، آرمان خالقی با بیان اینکه گزارش قابل توجهی از قطعی برق در صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی در استان تهران وجود ندارد، اظهار کرد: شاید مواردی از قطعی برق رخ داده باشد، اما وضعیت واحدهای تولیدی مثل تابستان یا زمستان دو سال پیش که شاهد قطعی گاز و برق بودیم نیست. اما امسال موضوع بحرانی یا جدی به خانه صمت گزارش نشده است.

به گفته وی مشکل قطعی گاز بیشتر در استان خراسان و مازندران بود که تذکر داده شده و شیفت‌ها کم شده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خارج از شهرک‌ها وضعیت تامین برق و گاز بحرانی نیست، تصریح کرد: مگر اینکه صنایع بزرگی خیلی پرمصرف باشند که قاعدتا مشکلاتی دارند و به آن‌ها تذکرات کاهش شیفت و تعطیلی داده شده است.

خالقی با بیان اینکه انتظار بخش تولید این است که طبق قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در این زمینه عمل شود، اظهار کرد: بر این اساس در قانون تاکید شده دستگاه خدمت‌گزار  که آب، برق و گاز تامین می‌کند باید قبل از قطعی خدمات آن را به صنایع اطلاع دهند.

وی افزود: قطعی بدون اطلاع قبلی باعث خسارت بیشتر می‌شود. با اطلاع خسارت آن توقف تولید است، اما بدون اطلاع قبلی به جز توقف تولید، خسارت تجهیزات و مواد اولیه نیز ایجاد می‌شود. پس انتظار می‌رود جلوی قطعی بدون اطلاع قبلی گرفته شود. واحدهای تولیدی می‌توانند با تغییر شیفت، کاهش مصرف و غیره همکاری کنند.

گفتنی است در پی سرمای هوا، گزارش‌هایی از قطعی پراکنده برق و گاز صنایع در کشور منتشر شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید