نبض صنعت گزارش می دهد
افت ۸.۶ درصدی شاخص تولید شرکت های صنعتی با قطع گاز

0
کاشی و سرامیک

پایش عملکرد بخش صنعت و معدن در دی ماه ۱۴۰۱ نشان می دهد قطع گاز صنایع، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی را ۸.۶ و ۷.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، در دی ماه 1401، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی تحت تأثیر قطعی گاز صنایع در این ماه نسبت به ماه قبل کاهش قابل ملاحظه ای (به ترتیب کاهش 8.6 و 7.6 درصدی) یافته اما این شاخص ها نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش 7.2 و 13.53 درصدی مواجه است.

طی دی ماه 1401 نسبت به ماه قبل، تنها رشته فعالیت «کک و پالایش» افزایش در شاخص تولید و فروش داشته است و سایر رشته فعالیت ها کاهش در شاخص تولید و فروش را ثبت کرده اند که بیشترین کاهش در شاخص تولید متعلق به رشته فعالیت های «کاشی و سرامیک»، «سیمان» و «چوب و کاغذ» و در شاخص فروش متعلق به رشته فعالیت های «ماشین آلات و تجهیزات»، «سیمان» و «خودرو و قطعات» بوده است.

در دی ماه 1401 نرخ رشد ماهانه قیمت فعالیت های صنعتی بورسی رشد مثبت 1.4 درصدی را ثبت کرده است و رشد نقطه به نقطه به 31.7 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح سال ۱۴۰۱ رسید

بیشتر بخوانید: تحلیل عملکرد تجاری نامطلوب ایران بر مبنای شاخص بانک جهانی

در نهایت، میانگین سالیانه شاخص قیمت هم در دی ماه 1401 روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با 2 واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان 47.1 درصد افزایش را نشان می دهد.

در این ماه رشته فعالیت دارو با افزایشی کمتر از آذر و آبان مواجه بوده و نرخ رشد ماهانه 4.6 درصدی داشته است.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس در مورد پایش بخش صنعت و معدن در دی 1401 قابل دسترس است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید