جزئیات تامین ۶.۵ میلیارد دلار نیمایی برای واردات کالاهای اساسی

0
دلار
پیرو اعلام رییس کل بانک مرکزی؛ از تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی، دارو و اقلام بهداشتی و مواد اولیه کارخانجات در سامانه نیما عرضه شد.

به گزارش نبض صنعت، پیرو اعلام رئیس کل بانک مرکزی؛ از تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی، دارو و اقلام بهداشتی و مواد اولیه کارخانجات در سامانه نیما عرضه شده و در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد در راستای تحقق واردات اقلام مورد نیاز به کشور و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای موضوعه، حدود ۲ میلیارد دلار از مبلغ مذکور بابت واردات کالاهای اساسی مانند گندم، برنج و نهاده‌های دامی اعم از ذرت، کنجاله، جو و بذر و … پرداخت شده است.

ضمناً برای واردات اقلام زیرمجموعه وزارت بهداشت شامل دارو، مواد اولیه تولید دارو، واکسن، شیر خشک و سایر موارد ضروری مشابه نیز میزان ۵۰۰ میلیون دلار تأمین و پرداخت شده است.

همچنین برای واردات مواد اولیه مورد احتیاج تولیدات کارخانجات تحت صنایع مختلف کشور مانند الیاف، پشم، کائوچو و مواد اولیه تولید لاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید نیز بیش از ۴ میلیارد دلار تأمین و انتقال یافته است.

لازم به ذکر است تخصیص و تأمین ارز در سامانه ذیربط بر اساس ثبت سفارش‌های تأیید شده در سامانه جامع تجارت صورت می‌گیرد و کالای مربوطه در مهلت معین مطابق مقررات ارزی به کشور وارد شده و متناسباً از واردکننده رفع تعهد ارزی به عمل می‌آید. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع متولی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی و مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید : برای تخصیص ارز باید پول در بانک بلوکه کنید

گفتنی است، تأمین ارز مورد نیاز برای واردات کشور که با مدیریت بانک مرکزی و همکاری وزارت‌خانه‌های متولی همچنان ادامه دارد موجب شده تا ورود کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به میزان مناسب در ایام پایانی سال جاری و نیز آغاز سال جدید با اطمینان کامل انجام شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید