بازار خودرو رونق گرفت

0
قیمت خودرو همچنان نوساناتی را طی می‌کند. اما برخلاف زمان‌های دیگر، بازار شب عید پررونق و سطح معاملات بالا رفته است.

به گزارش نبض صنعت، بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۱۱ هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد و مجدداً این خودرو به کانال قبلی بازگشت. اما هفته گذشته این خودرو مجدداً به باشگاه ۳۰۰ میلیونی‌ها پیوست و به ۳۰۴ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز امروز در نرخ ۲۹۵ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو که روزهای گذشته وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی شده بود، امروز در نرخ ۸۵۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

اما پژو ۲۰۷ که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز به ۸۷۴ میلیون تومان رسید. به نظر می‌رسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت دنا معمولی هم امروز ثابت ماند و در نرخ ۶۳۰ میلیون تومان عرضه شد. دنا معمولی تنها خودرویی است که در این روزها با نوسانات قیمتی همراه نشده است.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، به نرخ ۶۵۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، شنبه، در محدوده ۳۲۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، اکنون در نرخ ۴۹۷ میلیون تومان به فروش رسید. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و به ۵۳۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۳۴ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، حال با قیمت ۵۵۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد بورس کالا تنها به صورت موقت بر کاهش قیمت شاهین تاثیر گذاشته بود و این خودرو دوباره درحال صعود به کانال بالاتر ۶۰۰ میلیون تومان است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

وضعیت در بازار شب عید خودرو با زمان‌های دیگر سال متفاوت است. هنگامی که به شب عید نزدیک‌تر می‌شویم، بازار نیز پررونق‌تر می‌شود. در این زمان، مصرف‌کنندگان واقعی به بازار آمده و سطح معاملات را بالا می‌برند.

گرچه در این روزها رکود از بین رفته است، اما قیمت خودرو همچنان درحال افزایش است. طبق تجربیات گذشته، قیمت‌ها در اواخر سال و بدون عامل تاثیرگذاری ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

البته باید در این میان به این نکته اشاره کرد که ایران خودرو در اقدامی ناگهانی پژو ۲۰۶ را از سبد محصولات خود حذف و با آن خداحافظی کرد. به نظر می‌رسد این مساله، حتی به صورت کوتاه‌مدت نیز بر قیمت پژو ۲۰۶ یا حتی پژو ۲۰۷ نیز تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید