تداوم روند صعودی قیمتها در بازار خودرو

0
بازار خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو روزهاست که نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. کارشناسان معتقدند با توجه به روند افزایش نرخ دلار در کشور، قیمت خودرو نیز روند صعودی خود را حفظ کند.

به گزارش نبض صنعت، قیمت خودرو داخلی روز یکشنبه، 30 بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه، با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد و مجدداً این خودرو به کانال قبلی بازگشت. اما هفته گذشته این خودرو مجدداً به باشگاه 300 میلیونی‌ها پیوست و به 304 میلیون تومان رسید.

اما پژو 207i که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز به 618 میلیون تومان رسید. به نظر می‌رسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت دنا پلاس هم امروز ثابت ماند و در نرخ ۷۳۰ میلیون تومان عرضه شد. دنا معمولی تنها خودرویی است که در این روزها با نوسانات قیمتی همراه نشده است.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، به نرخ ۴۷۹ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک‌ EX که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، یکشنبه، در محدوده ۳۱۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: بازار خودرو رونق گرفت

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که در روزهای گذشته با نوسان قیمت مواجه شده بود، اکنون در نرخ ۵۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.

کوییک R که این روزها جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۲۱۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: به دلیل تداوم روند افزایش نرخ دلار تا پایان سال، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در بازار کشور نیز تا پایان سال روند صعودی خود را حفظ کند.

وی افزود: وزارت صمت همچنان اصرار دارد قیمت خودرو را با سیاست‌هایی همچون عرضه خودرو در بورس کالا و افزایش تولید کنترل کند. اما همان‌طور که مشاهده می‌شود این سیاست‌ها کارگشا نبوده و به نظر می‌رسد در آینده نیز به نتیجه مثبت نرسند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: تداوم روند صعودی نرخ خودرو در بازار به دو دلیل وابسته است. نخستین عامل، دلاری بودن بازار خودرو کشور و دیگری نبود ابزار و سیاست قوی و مشخص برای کنترل نقدینگی سرگردان است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید