مشکل مدیریت بازار با سازمان بازرگانی حل نمی شود

0
سازمان بازرگانی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مشکل مدیریت بازار با سازمان بازرگانی حل نمی شود، گفت: دولت تولید را رها کرده و می‌خواهد بازار را تنظیم کند.

به گزارش نبض صنعت، عزت اله اکبری تالارپشتی درباره ایجاد سازمان بازرگانی، گفت: متأسفانه در حال حاضر دولت نمی‌تواند بازار را کنترل کند و اگر موضوع تنظیم بازار از وزارتخانه‌های مربوطه گرفته شود و مسئولیت آن به سازمانی ذیل ریاست جمهوری داده شود، مشکل همچنان حل نمی‌شود زیرا رئیس‌جمهور فرصت چنین کارهایی را ندارد.

وی افزود: دولت باید تنظیم تولید را در اولویت خود قرار دهد و تنظیم بازار را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند. دولت تولید را رها کرده و می‌خواهد بازار را تنظیم کند؟ چنین کاری شدنی نیست.

وی اضافه کرد: زمانی که تولید و عرضه محصولی کم باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد و در شرایطی که تولید کالا یا محصولی بسیار است، تولیدکنندگان مجبور خواهند شد که مازاد تولیدات را دور بیاندازند. در حال حاضر افرادی به ما مراجعه و گلایه می‌کنند که تولیداتشان بسیار است اما نمی‌دانند با آن چه کنند.

اکبری تالارپشتی افزود: دولت باید تولید را تنظیم کند و تنظیم بازار را به بخش خصوصی واگذار کند تا اگر آنان اشتباهی کردند، از جیب خودشان جبران کنند.

وی درباره نظر مجلس درخصوص تشکیل سازمان بازرگانی، تصریح کرد: معلوم نیست که نمایندگان با آن موافقت کنند یا خیر اما گرایش کلی نمایندگان این است که به موضوعی رأی دهند که بتوانند بر آن نظارت کنند. باید ببینیم این سازمان به مجلس پاسخگو و نظارت‌پذیر است یا خیر.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تاکنون این موضوع در مجلس مطرح و بررسی نشده است و باید ببینیم نظر دولت چیست و با چه توجیهی این لایحه را تقدیم مجلس کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید