عقبگرد وزارت صمت از عرضه بدون قرعه کشی خودرو

0
در حالی که شب گذشته مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از فروش یکپارچه خودرو بدون قرعه کشی از ۱۰ اسفند ماه صحبت کرد، امروز سخنگوی وزارت صمت از لغو این برنامه فروش و احتمال قرعه کشی در عرضه هفته بعد خودروهای داخلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت شب گذشته از فروش یکپارچه انواع خودرو‌های داخلی از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه بدون انجام قرعه کشی خبر داد و گفت: در این طرح فروش، ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را ارائه می‌کنند.

توکلی لاهیجانی با بیان اینکه زمان تحویل خودرو بین سه ماه تا یکسال برای متقاضیان متفاوت خواهد بود، اضافه کرد: در این طرح قرعه کشی انجام نمی‌شود و همه ثبت نام کنندگان، خودرو دریافت خواهند کرد.

در این شرایط، امروز امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عرضه خودروی همه شرکت های خودروساز در سامانه یکپارچه از هفته اینده انجام می شود، اظهار داشت: برنامه های فروش خودروسازان بزرگ دولتی که قرار بود این هفته فروش بدون قرعه کشی داشته باشند، لغو و قرار شد که هفته آینده تمام خودروسازان در سامانه یکپارچه فروش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: پیش فروش خودروهای داخلی بدون قرعه کشی از ۱۰ اسفندماه

بیشتر بخوانید: خودروهای وارداتی ۳ ماهه تحویل می شوند

وی افزود: این طرح از بزرگترین برنامه های فروش خودرو است که همه خودروسازان‌، محصولات خود را به صورت یکپارچه در یک سامانه عرضه می کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در صورتی که تقاضا برابر عرضه خودرو باشد خودرو بدون قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، متقاضیان در لیست انتظار قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت صمت، دی امسال از برنامه حذف قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال خبر داده بود.

به هم ریختگی در اجرای برنامه های عرضه خودرو تنها شامل خودروهای داخلی نمی شود و این روزها شاهد ثبت نام خودروهای وارداتی بدون اعلام جزئیات آن از جمله خودروهای قابل عرضه، قیمت و زمان دقیق تحویل هستیم. به طوری که یکی از مدیران وزارت صمت زمان تحویل خودروهای وارداتی را 3 تا 6 ماه اعلام کرد اما پس از آن، سخنگوی وزارت صمت این مدت را 3 ماه اعلام کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید