انحصار در واردات چای

0
چای
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: رقم تخصیص داده شده به واردات چای حدود ۵۵۰ میلیون یورو است که تخصیص پیدا کرده و محموله‌های چای نیز طی ۲ ماه اخیر وارد کشور شده‌اند.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا عباسی گفت: یکی از اتفاقاتی که طی هفته های اخیر رخ داده، تخصیص ارز نیمایی واردات چای به مجموعه ای که تنها شامل 3 شرکت می‌شود و جمعا 20 درصد از بازار داخلی را در اختیار دارد بود و 80 درصد باقی مانده بازار چای از ارز نیمایی محروم شده اند و رانت و انحصاری برای این مجموعه خاص ایجاد شده است.

وی ادامه داد:  اگر قرار است از تولید داخلی حمایت و از واردات جلوگیری کنیم باید واردات توسط تمامی مجموعه‌ها متوقف شود نه اینکه تنها مجموعه‌ای خاص بتواند چای با ارز نیمایی وارد کند و مابقی محروم شوند، وزارت جهاد کشاورزی این محدودیت در واردات چای را ایجاد کرده و سه شرکت خاص آزاد هستند.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید دلیل انجام کار خود در زمینه ایجاد محدودیت و رانت در واردات چای را توضیح دهد، باید فضای بازار باز باشد و اینکه تنها 3 شرکت بدون ارائه دلیل بتوانند واردات چای با ارز نیمایی را انجام دهند قابل قبول نیست.

عباسی با تاکید بر اینکه سالانه به حدود 40 هزار تن چای نیاز داریم اما واردات به 55 هزار تن رسیده است، عنوان کرد: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی با حضور در کمیسیون کشاورزی باید در خصوص ایجاد انحصار در واردات چای و افزایش واردات چای توضیح ارائه کنند. زیرا تولید کنندگان نیز گلایه مند هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: رقم تخصیص داده شده به واردات چای حدود 550 میلیون یورو است که تخصیص پیدا کرده و محموله‌های چای نیز طی 2 ماه اخیر وارد کشور شده‌اند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید