عامل گرانی خودروهای وارداتی، قیمت غیرواقعی تولیدات داخلی است

0
خودرو خارجی
مهدی دادفر گفت: در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی از مسئله حباب و … گذشته و قیمت های آن‌ها غیر واقعی است و با توجه به مجوزهای افزایش قیمتی که برای این خودروها گرفته شده خودروهای خارجی در کشور بسیار گران عرضه می شوند.

به گزارش نبض صنعت، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام خبر تحویل اولین سری خودروهای وارداتی به احتمال بسیار زیاد در هفته آینده، گفت: ۳۰۰ دستگاه النترا هم عرضه می‌شود.

این خبر در حالی مطرح شده که وزارت صنعت اعلام کرد که افرادی که از ثبت نام در واردات خودرو منصرف شده اند می توانند پول خود را برداشت کنند زیرا با بانک ها برای آزادسازی پول های بلوکه شده رایزنی کرده اند. به عبارت دیگر نزدیک به یک ماه ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه متقاضیان خودروی وارداتی بلوکه مانده و حتی آنهایی که پیش از تعطیلات نوروز خواستار دریافت پول خود بودند نتوانستند مبلغ را برداشت کنند و اما حالا وعده عرضه خودرو در هفته آینده داده شده است.

بیشتر بخوانید : تحویل ۴۵۰ دستگاه خودرو وارداتی در هفته آینده

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هیچ خبری از وضعیت ثبت سفارش های خودرو نیست در حالی که از شش ماه پیش برای واردات خودرو تبلیغات کرده اند، گفت: در آن زمانی که بحث واردات خودرو مطرح بود عده ای از نماینده های مجلس و همین مسئولان وزارت صنعت می گفتند خودروهای وارداتی با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

مهدی دادفر افزود: اما حالا با توجه به مجوزهای افزایش قیمت خودرو برای خودروی‌های داخلی که هم اکنون قیمت نجومی دارند حکایت از این دارد که اگر خودروی خارجی رایگان هم به واردکننده های ایرانی تحویل بدهند خودروی خارجی در ایران کمتر از یک میلیارد تومان در داخل به فروش نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی از مسئله حباب و … گذشته و قیمت های آن‌ها غیر واقعی است، تصریح کرد: با توجه به مجوزهای افزایش قیمتی که برای این خودروها در نظرگرفته شده خودروهای خارجی در کشور بسیار گران عرضه می شوند. در واقع عامل اصلی گرانی خودرو در ایران لابی هایی است که در داخل کشور توسط خودروسازان داخلی شکل گرفته و همین پاس‌کاری که بین شورای رقابت، وزارت صنعت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری وجود دارد گویای همه چیز است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید