قیمت نهایی چانگان وارداتی اعلام شد/زمان عرضه خودروی اقتصادی سایپا

0
نشست خبری مدیرعامل سایپا
مدیرعامل سایپا با تشریح برنامه این گروه صنعتی برای عرضه خودروهای جدید طی سال جاری، گفت: چانگان وارداتی با قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، محمدعلی تیموری در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت رضایت دارید؟ اظهار داشت: در مقطع فعلی راضی هستیم چرا که یک پایه مناسب برای قیمت گذاری مشخص شده و البته گزارش جدید 6 ماهه تغییر قیمت تمام شده تولید را نیز به شورای رقابت ارائه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اگر سازمان حمایت قصد کنترل قیمت خودرو را دارد بایستی نرخ نهاده های تولید نیز کنترل شود و در صورت عرضه مواد اولیه با نرخ فوب باید خودرو نیز بر این مبنا قیمت گذاری شود.

تیموری، قیمت گذاری صحیح خودرو را عاملی برای حرکت خودروسازان به سمت تولید خودروهای به روز و با تکنولوژی جهانی عنوان کرد و افزود: شهریور امسال خودروی شاهین پلاس را با ایجاد تغییراتی در موتور، داشبورد و رودری ها عرضه خواهیم کرد.

برنامه عرضه محصولات جدید سایپا

وی از رونمایی مدرن ترین موتور خودرو در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: تولید این موتور 16 سوپاپ در هفته جاری آغاز خواهد شد که بر روی شاهین دنده اتوماتیک نصب خواهد شد و این خودرو اردیبهشت ماه عرضه می شود.

مدیرعامل سایپا همچنین از برنامه ریزی برای عرضه خودروی آریا با آخرین نسل موتورهای احتراق داخلی خبر داد و گفت: آریا هیبرید نیز تا 6 ماه دیگر عرضه خواهد شد.

به گفته وی، خودروی P90 نیز طی هفته جاری رونمایی می شود که محصولی تولیدی بر روی پلت فرم ساندرو است و دارای قدرت و گشتاور بالاتر از تندر90 است.

بیشتر بخوانید: عرضه ۹ خودروی جدید به بازار در سال جاری

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودرو مشخص شد

تیموری ادامه داد: خودروی سهند و P90 امسال توسط پارس خودرو به تولید می رسند و علاوه بر این، خودروی SP0 بر روی پلت فرم SP100 اواخر سال 1403 عرضه خواهد شد.

وی در جمع بندی این بحث گفت: خودروی آریا اواخر امسال، اطلس تیرماه و سهند در مردادماه عرضه می شوند و برای عرضه شاهین پلاس در تیرماه نیز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: یک خودروی اقتصادی به نام پاژ نیز به عنوان جایگزین پراید در نظر گرفته ایم که تفاهم نامه مربوطه طی هفته جاری امضا می شود و نمونه اولیه آن اسفندماه عرضه خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سایپا، خودروی سیلک نیز در سایپا سیتروئن به تولید خواهد رسید.

قیمت تولید خودرو بر مدار افزایش

وی در ادامه با اشاره به ارزبری 2 تا 4 هزاردلاری محصولات سایپا گفت: با توجه به اینکه امسال سعی داریم استانداردهای 85گانه بر روی محصولاتمان اعمال شود، قیمت تمام شده تولیدات افزایش خواهد یافت و در عین حال باید توجه داشت که تمام خطوط تولید شامل لوازم یدکی، ابزار و قالبها وارداتی و وابسته به ارز است و تولید آنها در داخل صرفه اقتصادی ندارد.

عرضه محصولات سایپا در روسیه و ونزوئلا

تیموری در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد خط تولید محصولات سایپا ونزوئلا خبر داد و گفت: با روسیه نیز مذاکراتی انجام شده که برخی محصولاتمان را در خطوط تولید روسیه تولید کنیم.

وی توضیح داد: ساینا و کوئیک در بندر به قیمت 6550 دلار فروخته می شود و با توجه به عدم دریافت تعرفه صادراتی و در عین حال 3 درصد جایزه صادراتی و معاف بودن این خودروها از مالیات بر ارزش افزوده و پلاک گذاری، درآمدی که از صادرات یک خودرو مانند ساینا و کوئیک عاید خودروساز می شود حدود 7 هزار و 250 دلار است که این قیمت از نرخ های جدید نیز برای خودروساز بیشتر است و همین مسئله انگیزه خودروسازان را برای صادرات افزایش می دهد.

چانگان وارداتی چند؟

مدیرعامل سایپا همچنین در مورد قیمت چانگان وارداتی توسط این گروه خودروسازی و زمان عرضه آن به بازار گفت: قیمت تمام شده درب گمرک چانگان حدود 900 میلیون است که با توجه به سود 15 درصدی در نظر گرفته شده و محاسبه تمام هزینه ها از جمله عوارض و ارزش افزوده و غیره، قیمت تمام شده آن بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان نخواهد بود و این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار حدود دو میلیارد و 500 میلیون تومان است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید