قوانین اجرا نشده؛ اصلی ترین مانع تولید

0
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه ۶۵ درصد قوانین مربوط به تولید اجرایی نشده است گفت: ترک فعل دستگاه‌ها عمده دلیل اجرا نشدن قوانین تولید در کشور است.

به گزارش نبض صنعت، ­۷ قانون پایه‌ای در سال‌های مختلف برای تولید نوشته شد که به گفته مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ۶۵ درصد آن اجرا نشد که از این میزان، پنج درصد به جوهره قانون و ۶۰ درصد برای ترک فعل قوانین بوده است.

در یکی از این قوانین نوشته شده بود، برق، گاز، آب و تلفن صنایع نباید قطع شود؛ آقای طاهری می گوید: سال گذشته به دنبال این بودیم که تولید خودرو افزایش یابد اما برق برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه خودروها قطع بود که همین موضوع عاملی در کاهش تولید بود.

موضوعی که به یکی از اصلی ترین چالش های صنایع دیگر هم تبدیل شده بود؛ یکی از تولید کنندگان می گوید هر زمان که گاز واحد تولیدی شان قطع می شود، مجبور به توقف تولید هستند.

براساس این گزارش؛ برخی زیرساخت ها برای افزایش تولید محیا شد، اما برخی مشکلات آن ریشه ای حل نشد که همین موضوع عاملی بر کاهش تولید بود.

طاهری می گوید: در کشور یکسری مشکلات اقتصادی داریم و به جای این که به ریشه این مشکلات بپردازیم در تمام این دولت‌ها به شاخ و برگ‌ها پرداخته ایم.

براساس این گزارش؛ در کنار چالش ها، اتفاقات مثبتی در حوزه صنعت رخ داد؛ از تولید ماشین آلات گرفته تا افزایش تولید خودرو.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛در ماشین آلات صنعتی و تولیدی روند رشد فوق العاده‌ای  را در سال 1401 شاهد بودیم به طوری که نزدیک به ۲۰ درصد فقط در ۹ ماهه رشد داشتیم و هر قدر هم به فصل‌های پایانی می‌رسیدیم این آمار بیشتر می شد.

وی ادامه داد: تولید خودرو در سال گذشته حدود ۱۹ تا ۲۰ درصد افزایش داشت یعنی در حال حاضر تولید به یک میلیون و ۳۵۰ دستگاه رسیده است قبلاً تا یک میلیون و ۶۵۰ دستگاه خودرو در سال ۹۲ تولید کردیم، اما بعدها به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه رسید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید