قیمت نان تا پایان سال تغییر نمی کند

0

رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به آنکه تا پایان سال قیمت آرد و گندم تحویلی به نانوایان تغییری ندارد، بعید است که قیمت نان نوسانی داشته باشد.

به گزارش نبض صنعت، هاشمی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم با ۴ معیار همچون هزینه تمام شده، تورم، قیمت جهانی و ارزش مبادلاتی تعیین می‌شود.

به گفته او، هم‌اکنون تمامی نهاده‌ها به غیر از کود اوره برای سرک گندم آزاد تامین می‌شود که با تغییر تخصیص نرخ ارز، قیمت تمام شده گندم افزایش می‌یابد که با این وجود اصلاح قیمت گندم امری اجتناب ناپذیر است.

هاشمی گفت: با توجه به تامین کود فسفات، پتاس، سم و سایر هزینه‌های تولید با ارز آزاد، کشاورزان با مشکلات متعددی رو به رو هستند که با استمرار روند افزایش قیمت جهانی و خدمات احتمال تجدید نظر در نرخ دور از انتظار نیست.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ادامه داد: افزایش قیمت نان خارج از تصمیم گیری شوراست، اما به سبب آنکه تا پایان سال هیچ گونه افزایش قیمت گندم و آرد تحویلی به نانوایان اتفاق نمی افتد، بعید است که قیمت نان نوسانی داشته باشد.

براساس قانون خرید تضمینی محصولات استراتژیک، نرخ محصولات متناسب با هزینه‌های تولید، نرخ جهانی و واردات باید قیمت گذاری شود تا تولید دچار چالش نشود.

بنابر آمار قیمت انواع نان تافتون، لواش، سنگگ و بربری در ۲۷ تیرماه افزایش یافت. قیمت گندم و آرد یکی از مولفه‌های تعیین قیمت نان‌ محسوب می شود که تا پایان سال قیمت این مولفه تغییری ندارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید