در گفت و گو با نبض صنعت مطرح شد
ملی شدن پلاک خودروهای مناطق آزاد برای جبران کسری بودجه

0
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با اقدام به موقع برای ملی شدن پلاک خودروهای مناطق آزاد، امکان جبران چند هزار میلیارد تومان کسری بودجه فراهم می شود.

آرمان خالقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت با بیان اینکه طبق مصوبه اخیر مجلس، ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد، اظهار داشت: به این ترتیب مانع پلاک گذاری خودروهای مناطق آزاد طبق مصوبه بهمن ماه دولت که همان شروط ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو بود، اصلاح شده و به عبارتی واردات خودرو توسط نمایندگی ها و ورود تکنولوژی همراه با واردات خودرو برای خودروهای دست دوم وارداتی حذف شده است.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه واردات خودروهای دست دوم به کشور اجرایی و آیین نامه آن تهیه شود که معمولا ۶ ماه تا یک سال زمان می برد، می توان خودروهای مناطق آزاد را به پلاک ملی تبدیل کرد.

خالقی توضیح داد: این اقدام اولاً ارز بری ندارد و دوماً با حذف ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خوردو، مانعی برای پلاک‌گذاری وجود ندارد و امکان‌پلاک‌ گذاری خودروهای مناطق آزاد به پلاک ملی بیش از پیش فراهم شده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه خودروهای مناطق آزاد در کشور موجودند و واردات جدید تلقی نمی‌شود، ادامه داد: این امکان وجود داشت که این خودروها در همان سال گذشته شماره گذاری شوند و دولت چند هزار میلیارد تومان کسری بودجه امسال را با پلاک گذاری خودروهای مناطق آزاد جبران کند.

وی افزود: در عین حال، این اقدام باعث می شد در اوج بحران، عطش بازار خودرو تا حدی تامین شود و کاهش قیمت خودرو صورت گیرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید