در گفت و گو با نبض صنعت مطرح شد
جزئیات تدوین و اجرای ۳۵۰ استاندارد جدید خودرویی

0
قطعات خودرو
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو جزئیات تدوین و اجرای ۳۵۰ استاندارد جدید خودرویی را تشریح کرد.

منصور منصوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت با بیان اینکه امسال تدوین استاندارد برای هزار قطعه خودرو از سوی سازمان استاندارد پیش بینی شده است، اظهار داشت: در مرحله اول برای استانداردسازی ۳۵۰ قطعه خودرو برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته و در این راستا انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: به همین منظور جلساتی را با وزارت صمت و سازمان استاندارد داشتیم و اقدامات لازم برای تدوین استانداردهای جدید صورت گرفته است.

منصوری تصریح کرد: با توجه به اینکه انجمن قطعه سازان از آزمایشگاه و امکانات لازم برای آزمون تجهیزات و قطعات برخوردار است لذا بعد از تدوین استانداردها، امکان آزمون قطعات برای مطابقت با استانداردهای جدید فراهم است و علاوه بر این، می توانیم کیفیت و عملکرد قطعات وارداتی خودرو را نیز آزمون کنیم.

بیشتر بخوانید: شناسه کالا روی کدام قطعات یدکی خودرو نصب می شود؟

به گفته وی، با تدوین استانداردهای جدید، وضعیت مناسبی در عرضه قطعات ایجاد می شود و خط کشی و معیار مطلوبی برای ارزیابی وضعیت قطعات ایجاد خواهد شد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تصریح کرد: طبق برنامه ریزی سازمان استاندارد، تدوین استاندارد ۳۵۰ قطعه خودرو طی نیمه اول امسال انجام خواهد شدالبته زمان دقیق اجرای استانداردها توسط این سازمان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اثرگذاری این استانداردها بر عملکرد خودرو، در مورد اجباری یا اختیاری بودن این استانداردها نیز گفت: اجرای استانداردها به صورت مرحله ای خواهد بود به طوری که اجرای آنها ابتدا اختیاری و سپس اجباری می شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید