برنامه ریزی برای رقابت سالم در بازار خودرو

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در کنار حمایت از تولید داخل و نظارت و کنترل دقیق بر عملکرد خودروساز ها و پاسخگو کردن آنان در مواردی که نقص وجود دارد، باید بستر واردات خودرو در قالب برنامه هفتم فراهم شود.

به گزارش نبض صنعت، حجت الله فیروزی با اشاره به وضعیت صنعت خودروسازی کشور و ضرورت توجه به موضوع واردات خودرو، بیان کرد: بنده با برخی از دوستانی که مدام بر سر صنعت خودروسازی کشور می زنند موافق نیستم. صنعت خودروسازی و قطعه سازی حاصل ۵۰ سال فعالیت در این کشور است که البته ضعف های زیادی متوجه این صنعت است. توقع می رود که بعد از ۵۰ سال حمایت از صنعت خودروسازی ما در جایگاه بهتری بودیم.

وی در ادامه اظهار کرد: لازم است که بر عملکرد این صنعت نظارت و پشتیبانی و کنترل صورت گیرد تا ما به جایگاه بهتری هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ تنوع دست پیدا کنیم. از سوی دیگر در طول ۱۰ سال اخیر برای همه ثابت شده است که ظرفیت خودروسازان برای تولید خودرو محدود است و امکان پاسخگویی به تمام تقاضاهای جامعه را ندارد. از سوی دیگر این مطالبه در کشور برای استفاده از خودروهای خارجی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید : واردات خودرو تلنگری به خودروسازان است

وی تصریح کرد: در کنار حمایت از تولید داخل و نظارت و کنترل دقیق بر عملکرد خودروسازها و پاسخگو کردن آنان در جاهایی که نقص وجود دارد، باید بستر واردات خودرو در قالب برنامه هفتم فراهم شود. هم برای تقویت تولید داخلی و هم برای استفاده از ظرفیت های خارجی برای ایجاد یک رقابت سالم در بازار خودرو باید در حوزه خودروسازی برنامه ریزی کرد.

وی افزود: ما هم باید به مطالبه بخشی از مردم که ذائقه استفاده از خودروهای خارجی را دارند پاسخ دهیم و هم اینکه یک رقابتی را در بازار داخلی ایجاد کرده و ناترازی که امروز در عرضه و تقاضا وجود دارد را رفع کنیم و به تعادل منطقی در بازار خودرو دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید