عرضه تخم مرغ ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب

0
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید و فصل گرما، هرکیلو تخم مرغ ۳۰ درصدکمتر از نرخ مصوب درب مرغداری عرضه می شود.

به گزارش نبض صنعت، حمیدرضا کاشانی اظهار داشت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ تا ۳۶ هزارتومان است که متاسفانه ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

به گفته او، با توجه به زیان ماه‌های اخیر مرغداران برآورد می‌شود که تولید تخم مرغ مرداد با کاهش ۳ تا ۴ هزارتنی به ۹۷ تا ۹۸ هزارتن برسد و بی شک با استمرار این روند در شهریور به ۹۵ هزارتن می‌رسد.

کاشانی کمبود نقدینگی مرغداران را یکی از چالش‌های جدی پیش روی تولید اعلام کرد و گفت: طی ۷ تا ۸ ماه اخیر، بانک‌ها تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه‌های تولیدی پرداخت نکردند که همین امر به رغم افزایش ۱۰ برابری هزینه‌های تولید، چالش‌های متعددی را برای مرغداران ایجاد کرده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: بانک مرکزی سیاست‌های نادرستی در برابر تولید اتخاذ کرده که صدمات جبران ناپذیری این سیاست به بخش تولید وارد می‌کند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال ۷۰ هزارتن تخم مرغ صادر شده است، گفت: بنابر آمار هفته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزارتن تخم مرغ صادر می‌شود، اما با این وجود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن تخم مرغ در روز مازاد بر نیاز کشور است.

انتهی پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید