احیای ۵ هزار واحد راکد صنعتی طی دو سال گذشته

0
واحدهای تولیدی تعطیل
دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای صنعتی گفت: طی دو سال گذشته، ۵ هزار واحد راکد صنعتی را با آموزش‌‌ها و حمایت از مدیران احیا کرده‌ایم.

به گزارش نبض صنعت، علی کریم پور ناظری گفت: ظرفیت جدیدی در صنایع ایجاد نکرده ایم و در گذشته از بخشی از ظرفیت صنایع استفاده نمی شد و با کشف قوانین توانستیم ۵ هزار واحد صنعتی را احیا کنیم و سونامی تعطیلی واحدهای صنعتی را کاهش دادیم.

به گفته دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای صنعتی، در آمار ظرفیت واحدهای صنعتی را افزایش دادیم و سرمایه گذاری و میزان اشتغال در کشور رشد بسیار زیادی داشته است.

وی گفت: ما احیاگر را توانمند می کنیم و سه هزار احیاگر را  آموزش داده ایم و در حوزه احیا سعی می کنیم خطا نداشته باشیم. احیاگر یک بسته محصول ارائه می کند و از بعد تک محصولی خارج می شود.

کریم پور افزود: بحث بهره وری پیش از این با مشکلات زیادی روبرو بود اما در حال حاضر با اقدام به ماشین سازی و دستگاه سازی در حال حرکت هستیم.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای صنعتی بیان کرد: برخی از واحدها و کارخانه ها  دیگر قابل احیا نیستند مانند یک پتروشیمی که تمامی دستگاه ها فرسوده بودند و فناوری آنها کاملا تغییر کرده که امکان احیا شدن آن وجود ندارد و ممکن است برخی از واحدها با یکدیگر ادغام شوند.

بیشتر بخوانید: اشتغالزایی ۱۵ هزار نفر با احیای واحدهای نیمه تعطیل

بیشتر بخوانید: احیای بیش از هزار معدن از طریق مزایده در یک سال

وی تاکید کرد: دولت نقش هدایت و نظارت دارد و تمامی اقدامات احیا توسط بخش خصوصی انجام می شود و برخی از واحدها ۷تا۸ سال تعطیل بود اما دوباره احیا شد.

کریم پور بیان کرد: ۴۸ هزار واحد در کشور راکد هستند و  دچار مشکل شده اند که  ۵ هزار کارخانه را احیا کرده ایم.

وی گفت: در دهه ۹۰ تعطیلی کارخانه ها بسیار بالا بود ماشین سازی کامل تعطیل شد و نساجی ها دچار تعطیلی شد.

وی بیان کرد: روش های تامین مالی و مسائل فنی  و استفاده‌  از مدل های خارجی که در جلوگیری از ورشکستگی در ستاد تسهیل به کار می‌گیریم، زمینه ساز  احیای این واحدها شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید