کمبود مسکن با خروج فولاد و سیمان از بورس حل نمی‌شود

0
فولاد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکل کمبود مسکن در کشور با خروج فولاد و سیمان از بورس کالا حل نمی‌شود بلکه فاکتور‌های زیادی در این حوزه دخیل است.

به گزارش نبض صنعت، مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد خروج فولاد و سیمان از بورس کالا، گفت: براساس گزارشات موثق و اعلام خود فعالان بازار و تولید کشور، قبل از ورود سیمان به بورس کالا، این بازار در اختیار چند نفر بود که محصول ارزان را با قیمت دولتی از کارخانه می‌گرفتند و با سود‌های چند برابری به مصرف کنندگان می‌فروختند.

وی افزود: در شرایط فعلی با ورود سیمان به بورس کالا همه افراد به راحتی می‌توانند سیمان مورد نیاز خود را از بورس کالا خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی است

بیشتر بخوانید: رقابت برای عرضه مصالح ساختمانی در بورس شفاف نیست

وی اضافه کرد: بورس کالا بستری شفاف برای عرضه و تقاضای کالاست و امروز هر آماری از معاملات کالا‌ها مربوط به ماه‌ها و سال‌های قبل نیز به واسطه شفافیت این بورس در دسترس است؛ این بورس مانع فساد و رانت در این حوزه شده است و اتفاقا مسئولان می‌توانند از این مسیر شفاف به رشد تولید مسکن و تامین پایدار مواد اولیه و مصالح ساختمانی برسند.

صالحی تاکید کرد: مشکل کمبود مسکن در کشور با خروج فولاد و سیمان از بورس کالا حل نمی‌شود بلکه فاکتور‌های زیادی در این حوزه دخیل بوده و باید تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید