تاکید دوباره وزیر اقتصاد بر لزوم عرضه سیمان و فولاد در بورس

0
فولاد

وزیر اقتصاد با تاکید دوباره وزیر اقتصاد بر لزوم عرضه سیمان و فولاد در بورس، این اقدام را عاملی برای حذف رانت و حواله‌های فساد زا دانست.

به گزارش نبض صنعت، احسان خاندوزی در مورد خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: جریان‌هایی در بیرون دولت و در مخالفت با دولت علاقه دارند که هر طرح بحث کارشناسی را تفسیر به وجود اختلاف و شکاف در دولت کنند. در حالی که در حوزه اقتصادی، هم انسجام خوبی بین تیم اقتصادی و هم شجاعت کافی برای ابراز نظرات کارشناسی وجود دارد و همگرایی امروز مثال زدنی است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاستگذار مسکن دغدغه‌هایی در حوزه تأمین مصالح و سیمان و فولاد داشت که ما این دغدغه‌ها را درک می‌کنیم.

خاندوزی ادامه داد: نباید فراموش کنیم اساساً علت ورود بسیاری از این کالاها از جمله مصالح ساختمانی به بورس کالا ناشی از فرآیندهای حواله‌ای فسادزایی بود که پیش از این وجود داشت و برای دلالان فرصت‌های زیادی را برای سودهای غیرمولد ایجاد می‌کرد.

وی افزود: قبل از ورود این محصولات به بورس کالا، افرادی که به حواله دسترسی داشتند، صرفاً با واسطه گری های غیرمولد سودهای کلانی به دست آورند و مصرف کننده واقعی این محصولات نمی‌توانست این اقلام را تأمین کند.

وزیر اقتصاد گفت: به این جهت است که تصمیمی که این کالاها در قالب بورس کالا عرضه شود در حذف رانت و واسطه گری مؤثر بوده و در تعیین قیمت و شفافیت در معاملات اثر دارد؛ ضمن اینکه ابزارهای خوبی را برای مدیریت دولت در طرف عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

خاندوزی با بیان اینکه بورس کالا جعبه ابزاری است که توان مدیریت بیشتری را به دستگاه‌های اجرایی می‌دهد، تصریح کرد: من هم به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده‌ام که بورس کالا کاملاً آمادگی دارد با نظر وزارت راه و صمت این ابزارها را در اختیار سیاستگذاران قرار دهد و اصلاحات در چارچوب بورس کالا باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید