دبیر انجمن واردكنندگان خودرو گفت: طرح واردات خودروهای کارکرده طرح پختهای است اما مخالفان آن به شدت قوی هستند.
به گزارش نبض صنعت، مهدی دادفر درباره وعده واردات خودروی دست دوم اظهار كرد: واردات خودروی كاركرده به هیچ وجه موضوع جدیدی در دنیا نیست اما در ایران مقاومت زیادی نسبت به آن وجود دارد.
وی افزود: وقتی هزینه خانوار برای به دست آوردن یك وسیله نقلیه منطبق با درآمد نیست، طبیعتاً واردات خودروی كاركرده و خودروهای برقی كاركرده میتواند بازار ملتهب خودرویی كشور ما را آرام كند و این هزینه را كاهش دهد و در نهایت هم به نفع كشور و مردم باشد.
دبیر انجمن واردكنندگان خودرو تصریح كرد: تحقیقات زیادی درمورد تجارت خودروهای كاركرده توسط سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد انجام شده و كار عجیب و غریبی نیست اما در ایران عدهای به دلیل اینكه نمیخواهند این هزینه خانوار به نحو منقضی كاهش پیدا كند نسبت به این موضوع مقاومت میكنند البته ناگفته نماند كه مجلس شورای اسلامی تلاش زیادی كرد تا این موضوع را تبدیل به قانون كند اما متأسفانه هنوز در دولت معطل مانده است.
دادفر با بیان اینكه طرح واردات خودورهای دست دوم طرح پختهای بود اما مخالفان آن به شدت قوی هستند گفت: پیشنهاد دهندهی این طرح مجلس شورای اسلامی بود كه پیگیری هم كرد اما محدودیتهای ارزی و نگرش مسئولان مبنی بر اینكه فقط درآمد حاصل از فروش میعانات گازی و صادرات نفت و پتروشیمی باید صرف واردات خودروهای دست دوم شود مانع اجرای این طرح شده است.
وی تصریح كرد: آیا شأن مردم ایران این است كه خودروی كم كیفیت چینی را با دو سه برابر قیمت، بیشتر بخرند و یا خودرویی را سوار شوند كه در اثر حادثه و سانحه جان خود را از دست دهند اما در شأن مردم نیست كه خودرویی با نام و نشان بین المللی و كیفیت و ایمنی بسیار خوب سوار شوند؟ !
دبیر انجمن واردكنندگان خودرو با تأكید بر اینكه خودروهای كار كرده فقط باید از نوع برقی و برقی- بنزینی وارد كشور شود گفت: در حال حاضر آلودگی هوای تهران به خاطر بنزین ارزان و خودروهای بی كیفیت است اما با استفاده از این نوع خودروها میتوانیم با كشورهای توسعه یافته همپا شویم.
انتهای پیام