در گفت و گو با نبض صنعت مطرح شد
ارزیابی روش جدید فروش خودروسازان/بازار خودرو دیگر جهش چندبرابری نخواهد داشت

1
بازار خودرو
یک کارشناس بازار خودرو گفت: ممکن است قیمت خودرو متناسب با نرخ تورم افزایش یابد اما بازار خودرو دیگر جهش های چندبرابری قیمت را تجربه نخواهد کرد.

علی خسروانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت اظهار داشت: بازار خودرو همچنان برای سرمایه گذاران جذاب نیست و این وضعیت ادامه خواهد داشت. به همین دلیل دیگر شاهد جهش چندبرابری قیمت در این بازار نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: ممکن است قیمت خودرو همپای نرخ تورم، افزایش یابد اما دیگر خبری از جهش های چندبرابری نرخ خودرو نخواهد بود و رشد قیمت فراتر از تورم نخواهیم داشت.

خسروانی با بیان اینکه هم اکنون خودروهای جدید در حال ورود به بازار هستند، گفت: تنوع و عرضه خودرو در بازار در حال افزایش است و این اتفاق باعث بهبود وضعیت بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شرط ثبات و آرامش در بازار خودرو

بیشتر بخوانید: فروش حضوری خودرو در نمایندگی ها آزاد شد

این کارشناس بازار خودرو در ارزیابی آزادسازی فروش خودرو توسط نمایندگی شرکت های خودروساز نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از ظرفیت فروش سامانه یکپارچه فروش خودرو خالی می ماند، ضرورتی ندارد که همه فروش خودروسازان از طریق عرضه اینترنتی سامانه و به صورت قرعه کشی صورت گیرد.

وی ادامه داد: کاربرد سامانه یکپارچه مربوط به زمانی است که میزان تقاضای خرید خودرو بالاتر از میزان عرضه بود ولی حالا که این رابطه برعکس شده، ایرادی ندارد که فروش از طریق نمایندگی های خودروسازان صورت گیرد.

به گفته خسروانی، وجود سامانه یکپارچه فروش خودرو دیگر ضروری نیست.

به گزارش نبض صنعت، مدیر سامانه یکپارچه خودرو اخیراً اعلام کرد: متقاضیان خرید خودرو با مراجعه به نمایندگی‌های فروش خودرو می‌توانند به صورت حضوری اقدام به خرید کنند.

به گفته وی، وضعیت تولید و عرضه خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه خودرو رصد می‌شود و خودروسازان نمی‌توانند کمتر یا بیشتر از ظرفیت تولیدی خود، عرضه داشته باشند.

انتهای پیام

1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید