دولت قانون واردات خودروهای کارکرده را اجرا کند

0
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای خارجی، انتقال تکنولوژی و دانش فنی، تولید مشترک با خودروسازان بزرگ و تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی از جمله راهکارهای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی است.

به گزارش نبض صنعت، روح اله عباس پور درباره وضعیت صنعت خودرو، گفت: ما در حوزه خودرو با دو مشکل اساسی قیمت بالا و کیفیت پایین روبه‌رو هستیم و مردم از این دو موضوع ناراضی بوده و بیان می‌کنند که کیفیت خودروهای داخلی نسبت به خارجی آن بسیار پایین است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی و نارضایتی مردم از این وضعیت موجب شد که مجلس یازدهم مجوز صادرات خودرو را صادر کند تا بازار انحصاری از بین رود و خودروسازان ناچار شوند نسبت به بهبود کیفیت محصولات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: واردات خودروهای خارجی، انتقال تکنولوژی، دانش فنی، تولید مشترک با خودروسازان بزرگ و تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی از جمله راهکارهای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اعمال استانداردهای 85 گانه را یکی دیگر از الزامات برای ارتقا کیفیت خودرو دانست و درباره میزان اجرای قانون واردات خودرو تصریح کرد: متاسفانه آنچه مورد نظر مجلس است تاکنون به درستی اجرا نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ما در قانون ساماندهی صنعت خودرو واردات خودرو را مصوب کردیم و در ادامه با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال موافقت کردیم اما متاسفانه این قوانین هنوز به درستی و با جدیت اجرایی نشده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید