تاخیر در تحویل خودرو‌های فرسوده

0
برخی متقاضیان خودرو فرسوده از خلف وعده خودروسازان در تحویل خودروی خود گلایه دارند چرا که با گذشت از موعد تحویل، خودروساز پیامکی ارسال نکرده است.

به گزارش نبض صنعت، برخی متقاضیان خودرو‌های فرسوده از خلف وعده خودروسازان و تاخیر در تحویل خودروهای فرسوده خود گلایه دارند؛ این متقاضیان در طرح خودرو‌های فرسوده سامانه یکپارچه فروش خودرو، شرکت کردند برخی موعد تحویلشان تابستان و برخی پاییز بوده، اما با گذشت از این فصول سال، خودروساز پیامکی برایشان ارسال نکرده است.

این موضوع را از انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور پیگیری کردیم؛ مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور می‌گوید تعداد انصرافی‌های بالا در طرح جایگزینی باعث شده خودروساز پیامکی ارسال نکند؛ بعد از نوساناتی که در قیمت گذاری کارخانه اتفاق افتاد و تعدادی از خرید خودرو امتناع کردند، خودروسازان دیگر پیامکی برایشان ارسال نکردند.

به گفته مشهدی شریف، افزایش قیمت خودرو درب کارخانه یکی دیگر از دلایل انصرافی‌ها بود؛ برخی متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده، خودروی خود را به مراکز اسقاط تحویل دادند، اما بعد از اینکه قیمت خودرو گران شد و خودروسازان از تحویل خودرو امتناع کردند، مالکان خودرو فرسوده از شرکت در این طرح خودداری کردند.

از سوی دیگر مسئول سامانه یکپارچه فروش خودرو می‌گوید: اطلاع رسانی نکردن خودروساز باعث کندی در اجرای کار شده است.

بیشتر بخوانید: کُندی در اجرای قانون از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده

به گفته مهدی تقدسی، شفاف سازی نکردن فرآیند اسقاط خودرو و مراحل انجام کار تا رسیدن به خودروی نو، باعث شد کار این متقاضیان به کندی پیش برود؛ متقاضی باید یکبار در سامانه فروش و سپس در سامانه خودرو فرسوده ثبت نام می‌کرد، بعد از زمان بندی، در سامانه خودرو فرسوده، زمان بندی انجام می‌شد که این اتفاق نیفتاد.

نتیجه این اطلاع رسانی ناقص، خارج نشدن خودرو‌های فرسوده از چرخه و در نتیجه افزایش آلودگی هوا و بالا رفتن مصرف سوخت خودروهاست. بر اساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، باید سالانه ۲۰ درصد از فروش خودروسازان به طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده اختصاص یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید