صنایع چاره‌ای جز مازوت‌سوزی ندارند

0
آلودگی صنایع
با آلوده‌شدن هوای کلان‌شهرها، دولت به هر ریسمانی چنگ می‌زند تا مازوت‌سوزی صنایع و نیروگاه‌ها را تکذیب کند. با این حال تا کنون افراد زیادی، حتی در بین مسئولان، مازوت‌سوزی را تائید کرده‌اند. حال مهراد عباد، فعال بخش خصوصی، نیز تلویحاً مازوت‌سوزی را تائید کرده است.

به گزارش نبض صنعت، سال‌هاست که نیروگاه‌ها و صنایع به دلیل مازوت‌سوزی متهم ردیف اول آلودگی هوای کلان‌شهرها در روزهای سرد سال شناخته می‌شوند. با این حال دولت‌های مختلف هیچ‌گاه حاضر نشده‌اند رسماً این موضوع را بپذیرند و آمار دقیقی از میزان مازوت مصرفی صنایع ارائه دهند.

با این حال در مدت اخیر برخی از مسئولان نیز موضوع مازوت‌سوزی را تائید کرده‌اند. چنانکه بر اساس اعلام مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، در جلسه یازدهم آذر استانداری تهران در سال جاری، نماینده پخش و پالایش رسماً مازوت‌سوزی در دو نیروگاه تهران را تائید کرده است.

در این بین اما فعالان بخش خصوصی اوضاع را حادتر گزارش می‌کنند و قریب به اتفاق آن‌ها معتقدند که مازوت‌سوزی محدود به دو نیروگاه نیست.

بیشتر بخوانید: دریافت عوارض مالیاتی از صنایع آلاینده لغو شد

مهراد عباد، نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق تهران می‌گوید: عملاً هرگاه کشور در حوزه تولید انرژی و سوخت با مشکل مواجه شده، چاره‌ای جز مازوت‌سوزی نداشته است. از زمانی هم که ناترازی انرژی تشدید شد، به‌تبع آن مازوت‌سوزی  هم افزایش یافت.

البته وی موضوع را حادتر از صرف مازوت‌سوزی می‌داند و می‌افزاید: گوگرد مازوتی که در ایران تولید و سوزانده می‌شود شش برابر استانداردهای جهانی است. در این بین کیفیت  سایر سوخت‌ها مانند نفت، گاز، نفت‌کوره  و سوخت‌های ال.پی.جی نیز پایین است و با تولید ناخالصی، هوا را آلوده می‌کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید