نبض صنعت گزارش می دهد
تست و بررسی J7 برقی/وقتی با شتاب خودرو، برق از سر راننده می پرد

0
J7 برقی کرمان موتور
شتاب بالا، پایداری در پیچ ها، رانندگی نرم و سیستم تعلیق مطلوب از جمله نکات قابل توجه در تست درایو خودروی تمام برقی J7 کرمان موتور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، خودروی تمام برقی J7 EV محصولی است که از سوی کرمان موتور جهت استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی وارد می شود و در اختیار شرکت تاکسیرانی قرار می گیرد تا علاوه بر کاهش آلودگی هوا، رانندگی راحت و صرفه جویی در هزینه و وقت رانندگان را به همراه داشته باشد.

در فرصتی که توسط شرکت کرمان موتور برای خبرنگاران فراهم شد، این خودرو در مرکز تست برج میلاد مورد ارزیایی قرار گرفت.

J7 برقی کرمان موتور

خودروی KMC J7EV یک محصول تمام الکتریکی 4.77 متری است که با وزن 1650 کیلوگرمی می تواند ظرف 7.6 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این شتاب حدود ۳ ثانیه بالاتر از شتاب J7 برقی است.

با سوار شدن به این خودرو، پس از استارت بدون سوئیچ، اولین چیزی که توجه راننده را به خود جلب می کند بی صدا بودن خودرو است به طوری که شاید شک کنید ماشین روشن شده یا خیر.

شتابگیری اولیه J7، دومین موضوعی است که برای راننده خودنمایی می کند و به عبارتی شتاب برقی این خودروی برقی، برق از سر راننده می پراند.

هرچند این خودرو از گیربکس اتومات برخوردار است اما در کابین، دنده ای به چشم نمی خورد و به جای آن، یک ابزار چرخان جهت تغییر وضعیت دنده تعبیه شده است.

J7 برقی کرمان موتور

به محض حرکت و فشار پدال گاز، شتاب اولیه مناسب این جک تمام برقی لذت رانندگی با خودروی برقی را به شما عرضه می کند و در همین حال، دید مناسب بیرون خودرو، امنیت و اعتماد لازم را برای راننده فراهم می کند.

کی ام سی J7 EV از یک موتور با قدرت 142 کیلووات و حداکثر گشتاور 340 نیوتون متر بهره می برد و نیرو از طریق یک جعبه‌ دنده تک‌سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می شود.

این خودروی تمام الکتریکی 4.77 متری با وزن 1650 کیلوگرمی اش می تواند ظرف 7.6 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

J7 برقی کرمان موتور

با وجود شتابگیری اولیه مناسب، ترمزپذیری و سیستم تعلیق مناسب J7 برقی، امکان کنترل مطلوب این خودرو و پایداری را فراهم کرده و در عبور از پیچ ها فشار غیرمتعارفی به سرنشینان جلو و عقب خودرو وارد نمی شود.

البته به دلیل گشتاور و قدرت موتور نسبتا بالا، باید هنگام دور زدن از فشردن بی‌مورد پدال گاز و مانوردهی غیرعادی خودداری کرد تا خودرو با بدفرمانی روبرو نشود.

داخل کابین، در عین سادگی از یک نمایشگر مالتی مدیای بزرگی برخوردار است که کلیدهای کنترل و تنظیم سامانه‌های مختلف به صورت لمسی در آن جا گرفته اند.

چیزی که شاید داخل کابین به مذاق برخی خوش نیاید کوتاهی نسبی سقف خودرو به ویژه برای سرنشینان عقب است اما فاصله بزرگ میان دو محور این خودرو باعث شده تا فضای خوبی بین صندلی های جلو و عقب وجود داشته باشد.

در مورد متریال استفاده شده در J7 برقی باید گفت که کیفیت پلاستیک استفاده شده در ساخت داشبورد و داخل کابین و همچنین روکش صندلی ها در نوع خود در سطح خوبی قرار دارد که نکته مثبتی برای رانندگان تاکسی به حساب می آید.

J7 برقی کرمان موتور

طبق اعلام کرمان موتور، باطری این خودرو از نوع LFB است و مسافت قابل پیمایش آن برابر با 401 الی 500 کیلومتر است. همچنین باتری 50.1 کیلووات ساعتی این خودرو براساس استانداردهای چین طراحی و تولید شده و در نتیجه دارای ویژگی فناوری آب‌خنک و عملکرد پایدار در شرایط آب و هوایی مختلف است.

شارژ این باتری با برق خانگی در مدت ۸.۵ ساعت از ۱۵ درصد به ۱۰۰ درصد می رسد و با اشتفاده از شارژرهای سریع دی‌سی می توان در مدت ۴۸ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ رسید.

کی ام سی جی 7 برقی با یک مرتبه شارژ حدود ۴۰۲ کیلومتر امکان پیمایش دارد که البته در شرایط ترافیکی مختلف، این رقم متفاوت خواهد بود.

فرمان برقی و ورود بدون کلید، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، اتوهلد، 6 کیسه هوا، ای بی اس و ای بی دی از جمله امکانات این تاکسی برقی است.

قیمت J7 برقی یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان برآورد شده که طبق اعلام مسئولان قرار است دولت یارانه ای را بابت خرید این تاکسی ها (احتمالا ۵۰ درصد مبلغ خودرو) به رانندگان متقاضی پرداخت کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید