تعرفه واردات مواد اولیه لوازم خانگی کاهش یافت/قیمت محصولات پایین می آید؟

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی

تعرفه واردات برخی مواد اولیه مورد نیاز در صنعت لوازم خانگی به منظور کنترل قیمت تمام شده محصولات کاهش یافت. باید دید این مسئله چه تاثیری بر قیمت نهایی لوازم خانگی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، مواد اولیه و قطعات نقش مهمی در قیمت تمام شده هر محصول دارد. صنعت لوازم خانگی نیز از این موضوع مستثنی نیست و با ایجاد نوسان در بهای مواد اولیه شاهد تغییر قیمت لوازم خانگی هستیم.

در این راستا پس از جلساتی که با حضور مسئولان دولتی از جمله معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت با صنعتگران برگزار شد، اقداماتی در جهت مدیریت تعرفه واردات مواد اولیه صنعت لوازم خانگی صورت گرفت که در نهایت به کاهش تعرفه واردات برخی مواد اولیه ختم شده است.

محمدمهدی برادران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مورد از کاهش تعرفه واردات برخی مواد اولیه لوازم خانگی خبر داد و گفت: با مساعدت انجام شده،‌ تعرفه واردات برخی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت لوازم خانگی کاهش یافت تا بهره‌برداران این صنعت بتوانند در بازار، قیمت رقابتی خود را حفظ کنند و کیفیت محصولات را ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: افزایش کیفیت و بالارفتن احساس رضایتمندی مشتریان در استفاده از لوازم خانگی تولید داخل، رویکرد اصلی وزارت صمت در خصوص این صنعت است.

برادران ادامه داد: ما به دنبال جلب رضایت مصرف کنندگان نهایی لوازم خانگی ساخت داخل به ویژه در بحث کیفیت و قیمت هستیم و در این رابطه حذف موانع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که تولیدکننده داخلی لوازم خانگی محصول با کیفیتی را با قیمت مناسب و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی به بازار عرضه کند، علاوه بر ارائه تسهیلات مالی باید در زمینه تسهیل دسترسی به مواد اولیه نیز اقدام‌های لازم انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در موضوع تامین فولاد مورد نیاز این صنعت نیز با تلاش‌های صورت گرفته در دولت قیمت برخی از کالاهای پایه مانند فولاد به ثبات مناسبی رسیده‌است و هم‌اکنون در این خصوص وضعیت مناسب‌تری از قبل داریم که قیمت‌ها با توجه به بازارهای جهانی تعیین می‌شد و کار را برای تولید کنندگان داخلی سخت می‌کرد.

پیشتر نیز تعرفه واردات ورق‌های فولادی به کشور صفر شد تا کسری ورق فولادی در صنعت لوازم خانگی برطرف شود.

 به گفته فعالان صنعت لوازم خانگی، امسال مواد اولیه وارداتی از کشور چین 25 تا 30 درصد گران شده و این امر هزینه‌های زیادی را به تولیدکننده تحمیل کرده است.

باید دید کاهش تعرفه واردات مواد اولیه لوازم خانگی تا چه حد در مدیریت قیمت تمام شده محصولات موثر است و آیا قیمت لوازم خانگی پایین خواهد آمد؟

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید