جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با فعالان اتاق بازرگانی

0
دلار
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جلسه این کمیسیون با نمایندگان تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی اتاق بازرگانی را تشریح کرد.

به گزارش نبض صنعت، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی با تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی به ویژه تشکل های فعال در اتاق بازرگانی، گفت: به واقع این تشکل‌ها و فعالان، درگیر حوزه صادرات هستند، از این رو درخواست این جلسه را به کمیسیون اقتصادی مطرح کرده بودند عمده مباحث صورت گرفته در این جلسه مربوط به  شرایط ارزی کشور بود.

وی با بیان اینکه شرایط ارزی کشور وضعیت مثبتی ندارد، اظهار کرد: خروجی این وضعیت باعث شده که شرایط صادرات و تولید کشور و مجموعه شاخصه های دیگری که مرتبط با بخش‌های عملکردی بنگاه‌هاست، دچار چالش جدی شود.

وی ادامه داد: تشکل‌های فعال در حوزه اتاق بازرگانی با حضور در این جلسه درخواست داشتند که مجلس به این مباحث ورود پیدا کرده و نسبت به این موضوع اتخاذ تصمیم داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این جلسه گزارشی در رابطه با شرایط ارزی با حضور فعالان بخش خصوصی و مسئولین تشکل‌ها ارائه شد. همچنین در این گزارش عنوان شد که مجلس به مباحث مربوط به شرایط ارزی کشور ورود کرده و طی هفته‌های اخیر، چندین جلسه را  با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار کرده است. همچنین در این جلسات مقرر شد تا برنامه اجرایی دولت در زمینه تغییرات سیاست‌های ارزی به مجلس ارائه شود.

وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه عنوان شد که کمیسیون اقتصادی گزارش ماده ۴۵ در رابطه با اصلاح سیاست‌های ارزی را هفته آینده در دستور کار صحن علنی خواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد تا تشکل‌های حاضر، گزارش‌های خود را به مجلس و کمیسیون اقتصادی ارائه کرده تا این موارد در پیوست گزارش ماده ۴۵ کمیسیون اقتصادی درج شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید