تکنولوژی قدیمی،استحکام خودروهای ایرانی را کاهش داده است

0
خودرو
خط تولید خودرو
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با وجود اینکه خودروسازان ملزم به رعایت ۵۵ مورد از استانداردهای ۸۵ گانه هستند، این استانداردها رعایت نمی‌شوند.

به گزارش نبض صنعت، خلخالی اظهار داشت: یک شرکت خودروساز ممکن است ۲ هزار استاندارد کارخانه‌ای داشته باشد که آنها جدا از استاندارد‌های ۸۵ گانه در نظر گرفته می‌شوند، مثلا راحتی سرنشین جزو استاندارد‌های اجباری نیست، اما ایمنی سرنشین جزو استاندارد‌های اجباری است.

به گفته وی، در ایران استاندارد‌هایی مختص به کارخانه‌های خودرو وجود ندارد و تمرکز خودروسازان تنها روی استاندارد‌های اجباری است. سازه‌های بدنه خودرو‌ها در دنیا بروزرسانی شده اند، اما در ایران عمدتا پلت فرم‌هایی که تولید می‌شوند قدیمی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: امروزه در دنیا تکنولوژی‌های جدیدی در ساخت بدنه خودرو به کار می‌رود مثل ضربه داغ یا روش جوش تیلور که با انجام این کار می‌توان استحکام بدنه را افزایش داد، اما در ایران این کار انجام نمی‌شود و نتیجه آن بدنه‌ای ناایمن است که حتی تست‌های استاندارد در حوزه ایمنی کیفیت را هم در آن استفاده نشده است.
تمام خودروسازان دنیا در ساخت بدنه خودرو، از ورق فولاد نرم یا سخت استفاده می‌کنند، ساخت با فولاد سخت استحکام بیشتری را به دنبال دارد  اما این مورد در کشور ما انجام نمی‌شود چرا که ما فولاد سخت تولید نمی‌کنیم؛ قبلا این فولاد سخت را از چین یا کُره وارد می‌کردیم که به دلایل تحریمی دیگر وارد نمی‌شود.
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید