چرا استیضاح وزیر صنعت به هیات رئیسه مجلس رفت؟

0
وزیر صنعت در مجلس
وزیر صنعت در مجلس
گرچه خبر استیضاح وزیر صمت هرچند وقت یکبار داغ می شود اما این بار تعداد امضاهای جمع آوری شده بیشتر از دفعه قبل است و طبق اعلام نمایندگان مجلس، موضوع استیضاح فاطمی امین با 55 امضا به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

به گزارش نبض صنعت، گرانی خودرو، افزایش قیمت کالاهای اساسی و عدم تنظیم بازار از جمله انتقادات اساسی بهارستان‌نشینان از وزیر صمت است.

این نخستین بار نیست که نمایندگان مجلس قصد دارند پای وزیر صمت را برای وضعیت آشفته بازار به مجلس بکشانند.

دی ماه امسال هم به دلیل کیفیت پایین خودروهای تولیدشده و عدم باز شدن ایربگ‌های خودرو در تصادف بهبهان، نمایندگان مجلس امضا جمع کردند اما سرانجام نتوانستند وزیر را استیضاح کنند.

در حال حاضر گرانی و کاهش قیمت خودرو مورد انتقاد نمایندگان مردم است.

لطف‌اله سیاهکلی، نماینده مجلس در این مورد با انتقاد از عملکرد فاطمی‌امین، خبر استیضاح وزیر صنعت را تایید کرد و گفت: بیش از دو ماه است که موضوع استیضاح فاطمی‌امین، وزیر صمت به هیات رئیسه ارسال شده، اما هیات رئیسه آن را اعلام وصول نکرد.

وی توضیح داد: تا کنون ۵۵ نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر صمت رای جمع کرده اند. این طرح در حال حاضر در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار دارد و ما تذکر و یادآوری کردیم تا در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، انتقاد اساسی درباره قیمت خودرو مطرح است.

در همین حال، روح‌اله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: امروز به دلیل امضاهای جمع‌شده، وزیر صمت در حال مذاکره با منتقدان است. به نظر می‌رسد که وی می‌تواند این بار نظر نمایندگان مجلس را جلب کند.

عباسپور توضیح داد: موافقان وزیر صمت به مخالفان پیشنهاد دادند که اندکی به فاطمی‌امین زمان بدهند تا او بتواند وضعیت بازار را اصلاح کند.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم نسبت به گرانی خودرو و قیمت کالاهای اساسی انتقاد دارند. به نظر می‌رسد استیضاح نمایندگان مجلس به بعد از نوروز موکول شود.

بر اساس این گزارش، آذر امسال نمایندگان مجلس نسبت به گرانی خودرو و وضعیت معادن از فاطمی‌امین انتقاد داشتند. این در حالی است که اکنون با جدی‌شدن خبر استیضاح، وزیر صمت امروز با نمایندگان مخالف خود جلسه برگزار کرده و در حال رایزنی است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید