شناسه‌گذاری نیمی از کالاهای اساسی در سامانه تجارت

0
شناسه کالا
شناسه کالا
معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران از ثبت شناسه‌گذاری نیمی از اقلام اساسی در سامانه تجارت برای جلوگیری از گران فروشی و احتکار خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، بهنام نیک منش گفت: در واقع مدیریت بازار و نظارت بر قیمت‌ها، حذف واسطه‌ها و حتی جلوگیری از احتکار و حتی کنترل تورم شناسه‌گذاری کالا‌ها در دستور کار قرار گرفت که در مرحله اول برای کالا‌های مانند لوازم یدکی انجام شد در واقع تکمیل سامانه شناسه کالا، علاوه بر آن‌که باعث مدیریت جریان کالا خواهد شد باعث مدیریت نقدینگی‌ و موجب می‌شود نقدینگی‌های سرگردان جامعه به سمت نظام تولید و توزیع واقعی هدایت شده پیش برود.
به گفته معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران در مجموع برخی از کالاها، از جمله لوازم خانگی، چه از طریق واردات وارد کشور شده باشند و چه در کارخانه‌های کشور تولید شده باشند، با داشتن شناسه کالا می‌توان به پی برد که این کالا‌ها اظهار شده و ثبت شناسه دارد. پس اگر کالایی دارای شناسه در سطح بازار وجود داشته باشد قاچاق محسوب نمی‌شود.
وی گفت: به تازگی اقلام اساسی مانند چای، شکر و روغن شناسه کالا تعریف شده است و همچنین برای ۹ هزار و ۵۰۰ عضو زنجیره و برای حدود ۱۵ هزار قلم کالا شناسه‌گذاری انجام شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید