تولید خودروهای ارزان قیمت چه زمانی باید متوقف شود؟

0
خودرو
خودرو
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نباید پیش از طراحی و تولید خودروی جایگزین، خط تولید یک خودروی ارزان‌ قیمت را متوقف کرد، گفت: واردات خودروهای ارزان‌ قیمت نیز می‌تواند مسیری برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروی داخلی باشد.

به گزارش نبض صنعت، سید احمد رسولی نژاد با تأکید بر اینکه وقتی قرار است خط تولید خودرویی متوقف شود، باید تولید جایگزین آن از قبل تدبیر شده باشد، گفت: روند توقف خط تولید یک خودرو باید به این شکل باشد که یک خودروی جایگزین طراحی شده، به تولید محدود و سپس انبوه برسد و سپس خط تولید خودروی دیگری متوقف شود.

وی بر همین اساس تصریح کرد: اما متأسفانه شاهد بودیم علیرغم توقف خط تولید خودرویی مانند پراید که قیمت پایین تری نسبت به سایر خودروها داشت، خودروی ارزان قیمت دیگری جایگزین نشد و خانواده ها با درآمد متوسط و پایین امکان خرید خودرو ندارند.

وی با بیان اینکه همواره خودروهای ارزان قیمت را در کشور حذف کرده و جایگزینی برای آن نداشته ایم، یادآور شد: خودروهای جدید نیز فارغ از مسأله قیمت، کیفیت آنچنانی نداشته اند و علیرغم اینکه آمار تصادف کاهش پیدا کرده، آمار تلفات افزایش پیدا کرده چرا که اغلب کسانی که از این خودروها استفاده می کنند خانواده ها هستند.

رسولی نژاد، واردات خودروی ارزان قیمت را یکی از راهکارها برای کاهش قیمت خودروهای داخلی دانست و افزود:در شرایط فعلی واردات خودروی ارزان قیمت می تواند قدرت خرید مردم، کیفیت خودروی داخلی را افزایش داده و حتی به ارتقای تولید خودروی داخلی نیز کمک کند.

وی ضمن انتقاد از بی برنامگی وزارت صمت و خودروسازان در وعده هایی که برای تولید خودروی ارزان قیمت میدهد، گفت: 6 الی هفت ماه از وعده دولت گذشته و زمان نیز به سرعت در حال گذر است اما خبری از تولید خودروی ارزان قیمت که خانواده های قشر متوسط و پایین توانایی تهیه آن را داشته باشند، نیست.

وی همچنین به اهمیت استفاده از شرکت های دانش بنیان اشاره و بیان کرد: قانونی در مجلس برای حمایت از تولید دانش بنیان به تصویب رسید که می تواند به صنایع مختلف کمک کند و کمیسیون صنایع نیز با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، بعد از تعطیلات نوروزی موضوع را پیگیری می کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: تولید خودروهای برقی و کم مصرف از جمله اقداماتی است که صنایع خودروساز می توانند با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان تولید کنند که هم کیفیت بالا داشته باشد و هم قیمت تولید آن کاهش یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید