استیضاح وزیر صمت در سال جدید کلید خورد

0
وزیر صنعت در مجلس
وزیر صنعت در مجلس
با شروع سال جدید، استیضاح وزیر صمت بار دیگر در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته و شاید فاطمی امین نخستین وزیر دولت سیزدهم باشد که استیضاح می شود.

به گزارش نبض صنعت، چند ماهی است که موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بین نمایندگان مجلس داغ شده و حتی اواخر سال گذشته، درخواست استیضاح فاطمی امین با حدود 30 امضا به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد هرچند اعلام وصول نشد.

گرانی خودرو و همچنین افزایش قیمت لوازم خانگی از جمله مهمترین دلایل نمایندگان خواستار استیضاح وزیر صمت است.

حالا و در آغاز سال جدید باز هم نمایندگان مجلس از پیگیری نقاضای خود برای استیضاح فاطمی امین سخن می گویند. لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در این باره اظهار داشت: تعداد امضاهای استیضاح وزیر صمت از تعداد مورد نیاز و مجاز بیشتر است و در ابتدای سال جدید استیضاح وزیر صمت را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید استیضاح وزیر صمت را پیگیری می‌کنیم، گفت: مهمترین علت خواسته نمایندگان مجلس از استیضاح وزیر صمت، مشکلات در حوزه خودرو است.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی نمایندگان مجلس برای خواسته استیضاح وزیر صمت مشکل در بخش خودرو است، ادامه داد: برای ارزیابی عملکرد وزیر صمت در سایر حوزه‌ها به زمان بیشتری نیاز است اما علت اصلی نمایندگان موافق استیضاح وزیر صمت، مشکل ایجاد شده در صنعت خودرو است. در حال حاضر درباره عملکرد وزیر صمت در سایر حوزه‌ها نظراتی وجود ندارد و ما هم معتقدیم که در این باره اظهار نظر زود است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه مهمترین محور استیضاح افزایش قیمت خودرو است، گفت: وزیر صمت باید درباره افزایش قیمت خودرو و مشکلات در این حوزه پاسخگو باشد.

سیاهکلی افزود: در حالی که مردم برای خرید خودرو با زحمت زیاد ثبت نام کردند با جهش قیمت خودرو مواجه شدند. این میزان افزایش قیمت خودرو منطقی نیست و مردم نسبت به این وضعیت ناراضی هستند و تصمیم افزایش قیمت خودرو غیر کارشناسی بوده است.

وی با بیان اینکه ساختار صنعت خودرو سازی در کشورمان درست نیست و مردم خودرو تولید داخل را چند برابر قیمت جهانی را خریداری می‌کنند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ای که آقای فاطمی امین برای اخذ رای اعتماد مطرح کرد، افزایش کیفیت خودروهای تولیدی داخل بوده اما در اجرای این برنامه اقدامی انجام نشده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: همانطور که گفتم مهم ترین علت خواسته نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر صمت مشکلات ایجاد شده در بحث خودرو است اما از دیگر دلایل خواسته برای استیضاح وزیر صمت نحوه نظارت بر واگذاری معادن است.

باید دید نمایندگان مجلس این بار چقدر در تصمیم خود مصمم هستند و آیا هیأت رئیسه مجلس درخواست استیضاح فاطمی امین را اعلام وصول می کند یا خیر؟

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید