قانون تولیدات دانش‌بنیان به‌ زودی تصویب می‌شود

0
واحدهای صنعتی
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت از مراحل پایانی بررسی قانون تولید دانش بنیان در مجلس خبر داد.
به گزارش نبض صنعت، مهدی نیازی در رابطه با الزامات ریل گذاری برای شرکت های دانش بنیان ابراز امیدواری کرد که هم افزایی در راستای توسعه شرکت های دانش بنیان اتفاق افتد.

وی با اشاره به این که برنامه های اجرایی در راستای تحقق شعار سال باید پیاده سازی شود، گفت: با توجه به اصلاح ساختار وزارت صمت، گروه فناوری و نوآوری ایجاد کردیم که نقش هماهنگ کننده حوزه های داخلی و خارجی وزارتخانه را بر عهده دارد.

نیازی در خصوص جوابگو بودن قوانین گفت: خلأهای قانونی باید مشخص شود و با کمک مجلس این مهم را دنبال می کنیم. جمع بندی ها چند محور اساسی برای تحقق شعار سال را نمایان می سازد. نخست اتصال شرکت های دانش بنیان به شرکت های بزرگ تولیدی است که عرضه و تقاضای محصولات فناور محور در کشور بروز و ظهور یابد.

وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر دانش بنیان شدن شرکت های بزرگ تولیدی گفت: نکته دوم تحقیق و توسعه است و اگر در حوزه تولید دانش بنیان حرکت می کنیم، می بایست مشوق های تحقیق و توسعه را در نظر گیریم.

نیازی در عین حال به وجود خلأهای قانونِ کنونی در حوزه تحقیق و توسعه اشاره کرد و گفت: بخشی از قانون مرحله نهایی خود را طی می کند که ناظر بر جهش تولیدات دانش بنیان است و به منظور تصویب قوانین تکمیلی هنوز کارگروه مشترکی بین وازرتخانه و مجلس تدوین نشده است.

وی با اعلام این که بخشی از مشوق ها در قانون فعلی پوشش داده و تلاش می شود تا این مهم حتما اتفاق افتد، گفت: از دیگر محورهای مورد نظر، توسعه زیر ساخت های مرتبط با فعالیت های دانش بنیان است و ارتباط پارک های فناوری و نوآوری با شرکت های صنعتی به توسعه شرکت های دانش بنیان در مقیاس های بزرگ می انجامد.

وی لزوم تعریف پروژه پیشران را نیز متذکر شد و گفت: نسبت به این موضوع به صورت جدی کار می شود و وزارت صمت برای حوزه صنعت و خودرو پروژه های پیشران تعریف خواهد کرد.

نیازی گفت: برای توسعه فعالیت های دانش بنیان، شرکت ها باید به صنایع بزرگ متصل شوند و با تلاش کسب و کارها، فرمایش رهبری نیز محقق می شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید