نقش فضای مجازی در قیمت ۲۰۰ میلیونی پراید

0
پراید
پراید
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: قیمت پراید در فضای مجازی تا 200 میلیون هم رسیده ولی در واقعیت این گونه نیست.

به گزارش نبض صنعت، سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت قیمت خودروی داخلی اظهار داشت: در بازار  فعلا تغییری مشاهده نمی‌شود و قیمت‌ها تا این لحظه همان قیمت‌های هفته گذشته است. در اکثر محصولات چه وارداتی، چه مونتاژ و داخلی تغییر محسوسی از نظر قیمتی دیده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو افزود: در فضای مجاز قیمت پراید تا 195 و 196 میلیون اعلام شده ولی می‌توان امروز آن را تا 192 تا 193 میلیون تومان هم خریداری کرد. امروز پژو 206 تیپ 2 حدود 290 میلیون تومان، 207 دنده‌ای 383 میلیون تومان، پژو 405 حدود 270 میلیون تومان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه قیمت پراید در فضای مجازی تا 200 میلیون هم رسیده ولی در واقعیت این گونه نیست، خاطرنشان کرد: این روزها تاثیر شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و وقتی خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده، در کالای سرمایه‌ای این خبرهای فضای مجازی تاثیرگذار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره تاثیر حذف قرعه کشی‌ها بر قیمت خودرو گفت: مساله قرعه‌کشی نیست بلکه بازار نیازی دارد که باید تامین شود، وقتی نیاز بازار تامین نمی‌شود و برای یک کالای محدود مشتری زیاد است، فاصله قیمتی برای آن کالا به وجود می‌آید.

موتمنی افزود: در طی 3 سال گذشته نیاز بازار به خودرو تامین نشد و این فاصله قیمتی ایجاد شد که مصرف‌کننده برای خرید پژو 206 تیپ 2 که در کارخانه 149 میلیون تومان قیمت دارد، باید 290 میلیون تومان پول پرداخت کند که این 140 میلیون تومان فاصله قیمت کارخانه تا بازار را مصرف کننده نهایی باید پرداخت کند.

به گفته وی، برای از بین بردن این فاصله قیمتی باید تولید و عرضه خودرو را بیشتر کرد و اگر این نیاز بازار تامین شود، فاصله قیمتی از بین خواهد رفت و این مشکل برای قیمت خودرو پیش نمی‌آید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید