گرانی روغن موتور منوط به تأیید ستاد تنظیم بازار شد

0
قیمت روغن موتور

طبق اعلام انجمن پالایشگاه‌داران روغن‌سازی، سازمان حمایت با تغییر قیمت روغن موتور موافقت کرده اما این موضوع برای اجرایی شدن باید به تایید ستاد تنظیم بازار برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه نبض صنعت، روز گذشته نامه‌ای از سوی انجمن پالایشگاه‌داران روغن‌سازی به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی رسانه ای شد که از دریافت مجوز افزایش قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی حکایت داشت.

بر این اساس، قیمت روغن موتور 25 درصد افزایش می یابد اما حالا انجمن پالایشگاه‌داران روغن‌سازی اعلام کرده که این افزایش قیمت باید به تایید ستاد تنظیم بازار برسد.

طبق نامه انجمن پالایشگاه‌داران روغن‌سازی به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی، سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکنندگان با افزایش قیمت محصولات روانکار موتوری (روغن موتور) موافقت کرده اما طبق اعلام قبلی این سازمان، این تغییر قیمت باید ابتدا به تأیید نهایی ستاد تنظیم بازار رسیده و سپس اعلام رسمی شود.

میزان درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت روغن موتور به جهت خروج از زیان‌دهی، عددی بیشتر از این بوده که سازمان حمایت تنها با ۲۵ درصد آن موافقت کرده است.

دلیل این افزایش قیمت، بالارفتن هزینه‌های تولید شامل قیمت لوبکات، نرخ ارز و به تبع آن مواد افزودنی، مواد اولیه وارداتی، مواد بسته‌بندی و سایر هزینه‌ها بیان شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید