قطعنامه ضد ایرانی بر بازار خودرو چه تاثیری دارد؟

0
خودرو
خودرو، بازار خودرو
قیمت خودرو در روزهای گذشته به دلیل نوسانات نرخ ارز با تغییراتی همراه شد. این روند ادامه دارد تا زمانی که نوسانات بازار دلار کنترل شود. باید دید در صورت صدور قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نرخ دلار و به تبع آن قیمت خودرو تا چه حد افزایش خواهد یافت؟

به گزارش نبض صنعت، قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد هرچند هنوز تاثیر احتمال تصویب قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر بازار اتفاق نیفتاده است.

در حال حاضر سایپا ۱۱۱ به قیمت ۲۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون با قیمت ۵۰۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

هم اکنون تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ نیز از سقف قیمتی ۳۰۵ میلیون تومان عبور کرد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور به نرخ ۳۴۷ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک نیز بر قله ۴۴۵ میلیون تومان ایستاد و تارا اتوماتیک امروز در بازار با نرخ ۵۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: قیمت خودرو در روزهای گذشته به دلیل نوسانات قیمت دلار، دچار تغیراتی شد و بازار با افزایش قیمت نسبتا کمی مواجه شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد توضیح داد: اگر نرخ دلار به این نوسانات خود ادامه دهد، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها نیز در روزهای آینده صعودی باشد. اما اگر نوسانات قیمتی دلار کنترل شود، ممکن است افزایش قیمت‌ها نیز متوقف شود

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید