مواد شوینده بدون مجوز ستاد تنظیم بازار گران شد

0
قیمت مواد شوینده
در حالی که روز گذشته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران از مخالفت ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت محصولات شوینده خبر داد، امروز معاون وزیر صمت از افزایش 25 درصدی قیمت این محصولات در پی تعامل این وزارتخانه با تولیدکنندگان خبر داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، در شرایطی که دولت افزایش قیمت هر کالایی را منوط به صدور مجوز ستاد تنظیم بازار کرده است، معاون صنایع عمومی وزیر صمت از افزایش 25 درصدی قیمت محصولات شوینده در نتیجه تعامل وزارت صمت با تولیدکنندگان خبر داده است.

محمدمهدی برادران با اشاره به افزایش مواد اولیه واردتی برای واحدهای تولیدی، گفت: بر اساس تعاملات صورت گرفته قرار شده برای آن دسته از کالاهایی که با افزایش مواد اولیه وارداتی روبه رو هستند متوسط افزایش 10 تا 25 درصدی اعمال شود. البته دیگر کالاها با همان قیمت ثابت در حال عرضه است.

وی تصریح کرد: در برخی از محصولات صنایع شوینده، شاهد افزایش قیمت بودیم که با اخذ مجوز از سازمان حمایت، قیمت‌ها در حد معمول اصلاح و کاهش پیدا کرده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تأکید کرد: مردم در مقابل بازار هیجانی مقاومت کنند چراکه به مقدار کافی کالا موجود است و دغدغه‌ای برای تأمین کالای مورد نیاز خود نداشته باشند. حتی اگر خرید کالا را با زمان بندی انجام دهند تولیدکنندگان مجبور به کاهش قیمت بیشتر هم خواهند شد.

این در حالی است که روز گذشته امیر انصافی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران از مخالفت ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت محصولات شوینده خبر داد و گفت: ساز و کار قیمت گذاری مواد اولیه محصولات شوینده تغییر خواهد کرد.

وی از همکاری سه جانبه وزارت صمت، نفت و بورس کالا برای کنترل قیمت محصولات شوینده خبر داد و گفت: مقرر شده قیمت مواد اولیه از طریق عرضه در بورس کاهش پیدا کند و تحت تاثیر نرخ ارز و قیمت‌های جهانی، نوسان شدید نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون هم مواد اولیه محصولات شوینده در بورس کالا عرضه می‌شده است، تصریح کرد: البته تاکنون این مواد با قیمت‌های جهانی عرضه شده، اما قرار است ساز و کارها به نوعی تغییر کند که تاثیر قیمت‌های جهانی کمتر شود. مسئولان بورس کالا و وزارت نفت بهتر می‌توانند این موضوع را توضیح دهند.

در عین حال، چند روز پیش نیز وزارت صنعت اعلام کرد که هرگونه افزایش قیمت مواد شوینده بدون تأیید و مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبه ستاد تنظیم بازار، غیرقانونی است.

پیشتر نیز قیمت برخی کالاها با مجوز سازمان حمایت افزایش یافته بود که ستاد تنظیم بازار با آن مخالفت کرد. باید دید واکنش ستاد تنظیم بازار به مجوز سازمان حمایت برای افزایش قیمت شوینده ها چیست؟

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید