دلیل عدم عرضه سهام دولت در ایران خودرو و سایپا

0
ایران خودرو و سایپا
ایران خودرو و سایپا
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت قول داده که سهام دولت در ایران خودرو و سایپا عرضه شود اما هنوز کارهای فنی و کارشناسی برای تعیین خالص سهام دولت باقی مانده است.

به گزارش نبض صنعت، مهدی طغیانی درباره علت تعویق عرضه سهام دولت در ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: اصلی ترین مشکل در واگذاری ایران خودرو و سایپا این است که شرکت های ذیل ایران خودرو و سایپا هر کدام سهام شرکت اصلی را دارند.

وی افزود: سهم دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا عدد کوچکی است اما با در نظر گرفتن سهام شرکت های زیرمجموعه شاید خالص سهام دولت در این دو شرکت خودروسازی حتی به ۴۰ و یا ۴۵ درصد هم برسد.

بیشتر بخوانید : واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا، تا یکی دو هفته دیگر

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: وزیر صمت اعلام کرد که کارشناسان رسمی دادگستری را برای تعیین مقدار سهام دولت تعیین کرده و آنها مشغول بررسی این موضوع هستند اما هنوز عدد دقیق سهام دولت در ایران خودرو و سایپا مشخص نشده است.

وی افزود: بر این اساس باید تعیین شود که میزان سهام دولت در سایپا و ایران خودرو چقدر است و بعد سراغ قیمت گذاری و بررسی اموال و دارایی ها رفت. وزیر صمت قول داده که سهام دولت در ایران خودرو و سایپا را عرضه کند و عزم شخصی ایشان هم همین است اما کارهای فنی و کارشناسی باقی مانده که اگر این کارها به موقع و براساس قاعده و به صورت اصولی انجام نشود همین واگذاری ها تبدیل به معضلی برای دولت خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید