افت تولید پروفیل UPVC با کم شدن ساخت و ساز

0
رئیس انجمن صنایع پروفیل UPVC در و پنجره ایران گفت: مشکلات زیادی مانع افزایش تولید پروفیل شد که می‌توان به گران شدن مواد اولیه و در مقابل کاهش ساخت و ساز اشاره کرد.

به گزارش نبض صنعت، حسین طوسی افزود: شرایط تولید پروفیل ایده آل نیست اما با در نظر گرفتن شرایط رکود، تورم و کم شدن و ساخت و سازها، در حد نیاز داخل تولید می‌شود و تا حدودی صادرات نیز داریم.

وی با بیان اینکه موانع زیادی بر سر راه تولید پروفیل وجود دارد که اصلی‌ترین مانع، مسئله انرژی و برق است گفت: تابستان سال گذشته هم این مشکل را داشته ایم. اکنون در شهرک‌های صنعتی یک روز در هفته به طور کلی برق نیست و تعطیل می‌شود.

وی اضافه کرد: یک روز نبود برق، کل تولید را مختل می‌کند در حالی که باید ۲۴ ساعت برق واحد‌های تولیدی تامین باشد تا تولید دچار مشکل نشود.

طوسی مانع دیگر در تولید پروفیل را تامین مواد اولیه و تغییر قیمت دانست و گفت: بی ثباتی قیمت در مواد اولیه باعث می‌شود نوساناتی به وجود آید که همین عامل نیز در تولید اثرات منفی می‌گذارد.

بیشتر بخوایند: تداوم کاهش قیمت آهن

رئیس انجمن صنایع پروفیل UPVC در و پنجره ایران با بیان اینکه کمبود تقاضا برای ساخت و ساز‌ها نیز در تولید اثر گذار است افزود: بازار این صنف در مقایسه با سال‌های گذشته، کوچک شده و کاهش یافته است ضمن اینکه موانع دیگری مانند تامین قطعات ماشین آلات نیز مطرح است؛ با توجه به تحریم ها، سال‌ها این صنعت توسعه نیافته است و در تامین قطعات با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

رئیس انجمن صنایع پروفیل UPVC در و پنجره ایران با اشاره به صادرات پروفیل به کشور‌های دیگر گفت: هم اکنون این محصول به کشور‌هایی مثل عراق، افغانستان و برخی کشور‌های آسیای میانه مانند ترکمنستان صادر می‌شود، اما حجم زیادی ندارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید