ابلاغ تکالیف وزارت صمت برای ارائه اطلاعات به مرکز آمار

0
وزارت صمت

طبق مصوبات جلسه سی و سوم کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی کشور مقرر شد وزارت صمت اطلاعات پروانه‌های کسب و کار صادره در کشور و همچنین اقلام هویتی دارندگان مجوز فعالیت و محل فعالیت آنها را به مرکز آمار ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، بر اساس مصوبات جلسه سی و سوم کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی کشور، وزارت صمت مکلف شد اطلاعات پروانه‌های کسب و کار صادره در کشور شامل اقلام هویتی دارنده پروانه (حقیقی یا حقوقی)، محل فعالیت کسب و کار (کدپستی محل کسب) و نوع کسب و کار (کد ایسیک، نوع مجوز، اتحادیه) را به مرکز آمار ارائه کند.

همچنین وزارت صمت باید اقلام هویتی دارنده مجوز فعالیت، محل یا محل‌های فعالیت؛ نوع کسب و کار و کد ایسیک و شناسه کسب و کار مربوط به شرکت‌ها یا کارخانه‌های تولیدی دارای پروانه فعالیت آنها را به مرکز آمار ارائه کند.

مصوبات جلسه سی و سوم کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی کشور به شرح زیر است:

مصوبه شماره یک:

در اجرای بند یک مصوبه شماره یک جلسه شانزدهم کارگروه و درخواست‌های واصله در خصوص ایجاد دسترسی به برخی سرویس‌های موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات با توجه به توافق خدمت‌دهنده و موافقت دبیرخانه شورا برقراری سرویس‌های زیر به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود:

۱ـ شرکت پخش فراورده‌های نفتی: سرویس استعلام اشخاص حقوقی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سرویس انطباق مشخصات هویتی اشخاص حقیقی از سازمان ثبت احوال کشور

۲ـ شرکت خدمات هوایی پیام: سرویس استعلام کدپستی از شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

۳ـ کمیته امداد امام خمینی: استعلام کارکنان دولت (پاکنا ۱) از سازمان اداری و استخدامی

۴ـ شرکت ملی نفت اصفهان: سرویس استعلام آخرین مدرک تحصیلی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری

مصوبه شماره دو:

وزارت بهداشت با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر پایه سرویس استعلام بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج افراد را جهت پوشش خدمات حمایتی ایجاد نموده و سرویس مذکور را تا انتهای شهریورماه در اختیار دستگاه‌های حمایتی (کمیته امداد حضرت امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور) قرار دهد

مصوبه شماره سه:

پیرو درخواست کمیته امداد امام خمینی (ره) از بانک مرکزی در خصوص انجام تکالیف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و اعطای وام اشتغال به دهک‌های مشمول قانون مقرر شد:

۱ـ سرویس اعتبارسنجی چک برگشتی در ورودی شماره ملی شخص و نوع شخص (با مقدار ثابت ایرانی) و در خروجی بلی (داشتن چک برگشتی) یا خیر (نداشتن چک برگشتی) تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ در مرکز ملی تبادل اطلاعات به کمیته امداد امام ارائه شود.

۲ ـ سرویس استعلام وام اشتغال در ورودی شماره ملی شخص و نوع شخص (با مقدار ثابت ایرانی) و در خروجی بلی (داشتن وام) یا خیر (نداشتن وام) تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ در مرکز ملی تبادل اطلاعات به کمیته امداد امام ارائه شود.

۳ـ سرویس استعلام بدهی اقساط تسهیلات دریافتی با ورودی شناسه ملی و خروجی بلی یا خیر تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ در مرکز ملی تبادل اطلاعات به کمیته امداد امام ارائه شود.

تبصره ـ تطبیق اطلاعات کد ایسیک برای داده‌های قبل از ۱۴۰۰ توسط کمیته امداد و بانک مرکزی ظرف مدت یک هفته تعیین و اعلام شود. بانک مرکزی قلم داده مربوط به هدف از وام را بر اساس توافق انجام‌شده به‌روزرسانی نماید.

مصوبه شماره چهار:

حسب درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تبادل اطلاعات مربوط به تخصیص اعتبار منابع وصولی و پرداخت به دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری با سرویس الکترونیکی معتبر و حذف مکاتبات کاغذی فی‌مابین مقرر شد:

۱ـ سرویس تخصیص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی با شرح اقلام پیوست (سند وب‌سرویس) توسط سازمان برنامه و بودجه در مرکز ملی تبادل اطلاعات به خزانه‌داری کل کشور ارائه شود.

۲ـ سرویس‌های پایه پرداخت، منابع وصولی توسط خزانه‌داری کل در مرکز ملی تبادل اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود. اقلام اطلاعاتی به پیوست است .

۳ـ برای هر یک از سرویس‌های فوق یک شناسه یکتا توسط سرویس‌دهنده تولید و به‌عنوان یک قلم اطلاعات در هر تراکنش در اختیار سرویس‌گیرنده قرار خواهد گرفت. این شناسه مرجع اقدامات بعدی در دستگاه است که جایگزین شماره و تاریخ مکاتبات دستی سابق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اتصال وزارت صمت به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند

بیشتر بخوانید: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اصلاح شد

۴ـ در اجرای این مصوبه سرویس‌های خزانه‌داری و سازمان برنامه و بودجه با استفاده از امضا الکترونیکی مهرسازمانی معتبر داده‌های مالی انکارناپذیر شده و به موجب مواد ۷ و ۱۲ قانون تجارت الکترونیکی، نمی‌توان صرفاً به دلیل شکل و قالب آن رد کرد.

تبصره ـ در خصوص سرویس حقوق کارکنان اقلام اطلاعاتی و نحوه تبادل برای تصویب در جلسه آتی توسط سازمان برنامه و بودجه به کارگروه ارائه شود.

مصوبه شماره پنج:

حسب درخواست سایت دیوار برای تدقیق انتشار آگهی‌ فروش ملک توسط مالکین و صحت سنجی مالکیت مکان و متراژ ملک با استفاده سرویس شاهکار و سرویس‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مقرر شد:

۱ـ سکوهای الکترونیکی آگهی املاک در شروع دریافت آگهی فروش املاک با استفاده سرویس شاهکار و ارائه otp به مالک نسبت به طی فرایند و ثبت آگهی اقدام نمایند.

۲ـ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سرویس استعلام سند ملکی را با اقلام ورودی کد ملی مالک، شماره همراه مالک و شماره دفتر املاک الکترونیکی، کدپستی ملک، متراژ ملک و سهم مالکیت ارسال و در خروجی تائید یا عدم تائید ارائه دهد .

۳ـ ارائه دسترسی سرویس استعلام اصالت سو پیشینه افراد خدمت‌دهنده مراجعه‌کننده به سایر اشخاص از طریق سکو‌های خدمات‌دهنده شخص محور به این سکو‌ها تائید شد.

تبصره ـ این سرویس با شروع فعالیت اپراتورهای ارائه خدمات مرکز ملی تبادل اطلاعات از طریق این اپراتورها با اخذ توافقنامه منع افشا اطلاعات و امحاء اطلاعات ارائه خواهد شد .

مصوبه شماره شش:

پیرو تصمیمات ستاد سرشماری آمار ثبتی مبنا کشور و درخواست مرکز آمار در خصوص به‌روزرسانی داده‌های ثبتی مبنی دریافت شده مقرر شد اقدام زیر را بر بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات به عمل‌آورند:

۱ـ شرکت ملی پست تا شهریورماه ۱۴۰۱ با ایجاد یک سرویس اعلامی به‌صورت روزانه سه قلم اطلاعاتی شامل کدپستی، شرح نشانی و GNAF هر رکورد مکان جغرافیایی جدید ایجاد شده در پایگاه ملی کدپستی را منحصراً به مرکز آمار ایران اعلام نماید.

۲ـ سرویس تقسیمات کشوری موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات در اختیار مرکز آمار ایران قرار گیرد و متد/های مورد نیاز برای تکمیل و بروز‌رسانی اطلاعات ظرف مدت یک ماه تدوین و برای تصویب به کارگروه ارائه شود.

۳ـ وزارت راه و شهرسازی مکلف است در اجرای مصوبه کارگروه تعامل‌پذیری، بروز‌رسانی اطلاعات مکان اقامت را ظرف مدت دو هفته برای سازمان ثبت احوال کشور برقرار نماید.

۴ـ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه در یک سرویس واحد اعلامی برای هر مدرک جدید صادر شده برای افراد مقیم ایران (ایرانی یا غیر ایرانی) کد ملی/ شماره شناسایی اتباع به مرکز آمار ایران به‌صورت روزانه اعلام شود؛ مرکز ملی آمار ایران نیز برای هر دوره بروز‌رسانی مبتنی بر قواعد آماری در سرویس استعلام مدرک تحصیلی مشخصات مدرک جدید افراد را استعلام و پایگاه خود را بروز نماید.

۵ ـ سازمان ثبت اسناد و املاک با ایجاد یک سرویس اعلامی شناسه یکتای اشخاص حقوقی جدید یا تغییر مشخصات یافته را به‌صورت روزانه به مرکز آمار ایران اعلام می‌نماید. مرکز آمار ایران برای هر دوره بروز‌رسانی مبتنی بر قواعد آماری در سرویس استعلام هویت اشخاص حقوقی اقلام داده‌ای شرکت را دریافت می‌نماید.

۶ ـ در خصوص اطلاعات مربوط به کسب وکار‌ها مقرر شد در قالب سرویس‌های زیر:

۱) اطلاعات کسب وکار‌های مشمول قانون نظام صنفی: وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز اصناف) موظف است اطلاعات پروانه‌های کسب وکار صادره در کشور را شامل اقلام هویتی دارنده پروانه (حقیقی یا حقوقی)، محل فعالیت کسب وکار (کدپستی محل کسب) و نوع کسب وکار (کد ایسیک، نوع مجوز، اتحادیه) به مرکز آمار ارائه کند.

۲) شرکت‌ها یا کارخانه‌های تولیدی دارای پروانه فعالیت از وزارت صمت شامل اقلام هویتی دارنده مجوز فعالیت؛ محل یا محل‌های فعالیت. نوع کسب و کار و کد ایسیک و شناسه کسب و کار مربوطه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به مرکز آمار ارائه شود.

۳ ) مجوزهای ثبت محور صادره توسط درگاه ملی مجوزهای کشور: اطلاعات هویتی دارنده مجوز، محل کسب و کار و نوع کسب وکار توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به مرکز آمار ارائه شود.

۴) سازمان تأمین اجتماعی اطلاعات کارگاهی کسب وکار‌ها را شامل اقلام هویتی کارفرما، محل فعالیت و نوع فعالیت را به مرکز آمار ارائه نمایند.

تبصره ـ دستگاه‌های ارائه‌دهنده داده‌های فوق‌الذکر در قالب یک سرویس اعلامی روزانه شناسه ملی/ یکتای مالک کسب وکار یا واحد تولیدی صنعتی یا معدنی به مرکز آمار ارائه نمایند؛ و مرکز آمار در سرویس استعلام هویت کسب وکار اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌نماید.

تبصره ـ اقلام دقیق سه موجودیت هویت، مکان جغرافیایی و کسب وکار در هر سه سرویس یکسان‌سازی و در جلسه بعدی مصوب شود.

۷ـ مرکز ملی تبادل اطلاعات زیرساخت‌های لازم برای تبادل فایل‌های دسته‌ای اقلام داده‌ای مورد توافق دستگاه‌های اجرایی و مورد تائید کارگروه را فراهم نماید.

۸ ـ تمامی پایگاه‌های داده این مصوبه باید نسبت به رفع نقص داده‌های پایگاه اقدام و تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل شود. در خصوص بودجه مورد نیاز حسب راهنمایی دبیرخانه ستاد سرشماری ثبتی مبنا نفوس و مسکن (مرکز آمار ایران) دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد بودجه مورد نیاز برای تکمیل داده‌های پایگاه خود را ظرف یک ماه به سازمان برنامه و بودجه ارائه نمایند.

رضا باقری‌اصل؛ دبیر شورا و رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید